וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבעון הקשה של אדלר חומסקי

שרון שפורר

14.1.2008 / 18:34

המשרד הונפק בנובמבר לפי 270 מיליון שקל , היום הוא שווה כבר פחות מ-200. ההתעקשות לצאת ברבעון הרביעי והקשה של 2007 עלתה להם ביוקר

הרבעון הרביעי של השנה היה אחד החלשים שידע שוק ההנפות הראשונות לציבור בשנים האחרונות. ברבעון הזה התקיימו רק שתי הנפקות ראשונות של מניות לציבור - האחת של משרד הפרסום והשניה של רשת ה-DIY (עשה זאת בעצמך) - אייס דיפו מקבוצת .

כמה שבועות חלפו, והיום מתברר שאולי הצעד הזה לא היה כל כך חכם. זאת, שכן השווים של אדלר-חומסקי ושל אייס דיפו נחתכו ביותר מ-20% כל אחד. אדלר חומסקי הונפק בסוף נובמבר לפי שווי של 225 מיליון שקל לפני הכסף ו-270 מיליון שקל אחרי הגיוס. היום שווה משרד הפרסום, שלאחרונה הצליח לעקוף את מקאן-אריקסון ולעמוד בראש טבלת משרדי הפרסום, פחות מ-200 מיליון שקל.

באופן דומה, אייס דיפו שהונפקה לפי שווי של כ-245 מיליון שקל אחרי הכסף במהלך נובמבר, נסחרת גם היום כבר מתחת לרף ה-200 מיליון שקל שווי שוק.

לחתמים בהנפקות של אדלר-חומסקי ואייס דיפו הגיע המשבר "בדיוק בזמן הנכון" (כמובן ספציפית לשתי הנפקות אלו בלבד). זאת, שכן הם יכולים להסביר את הצניחה במחירי המניות בסנטימנט השלילי בשווקים בכלל וכלפי המניות הקטנות, עמן הן נמנות בפרט.

לולא משבר זה, הם היו נדרשים לתת מענה לתהיות המשקיעים: האם הם תמחרו היטב את החברה או שהשווי שלה שיקף תמחור יתר.

מה שבטוח ששתי ההנפקות האחרונות של השנה - ובעצם גם חמש האחרונות (ובכללן לידמס, בסר הנדסה ו) נעצו עוד מסמר בארון האטרקטיוויות של שוק ההנפקות הראשוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully