וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת - לכולם

ענת קם

15.1.2008 / 12:22

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את הערוצים שישודרו במערך הדיגיטלי טרסטרילי. מחר צפויה להתקבל החלטה בנוגע לערוצים 9, 23 ו-24

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את חבילת הבסיס הכוללת את הערוצים 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת. גם היום לא הגיעו חברי הוועדה להסכמה בדבר הכנסת ערוץ המוזיקה, ערוץ 9 ברוסית וערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית וההצבעה בעניינם תתקיים מחר.

הצעת החוק בדבר הקמת חבילת הערוצים הבסיסית נועדה להיטיב עם אלו שאינם מחוברים לשירותי כבלים או לוויין. המעונינים בכך יוכלו לרכוש בתשלום חד פעמי, ללא דמי מנוי, ממיר מיוחד שיאפשר להם את קליטת חמשת הערוצים.

יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת גלעד ארדן, הציע כי המדינה תסבסד מחצית מעלות הממיר לשני העשירונים התחתונים באוכלוסייה, שאינם יכולים להתחבר לכבלים הדיגיטליים או ללווין. סעיף זה טרם אושר בהצבעה אך משרד האוצר התחייב לאשרו.

תגובות

מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי הגיבה גם היא על ההחלטה : "במידה ותתקבל החלטה לכלול בחבילה חמישה ערוצים בלבד זו תהיה החלטה אבסורדית , לא תקינה ולא ראויה. לא יתכן שערוץ ציבורי הממומן מכספי מיסים ומתקציב המדינה יישאר מחוץ לחבילת הבסיס מתוך חשש לכלול ערוצים מסחריים ייעודיים השונים ממנו לחלוטין ובעקבות לחץ של חברות הכבלים והלווין. ההחלטה שהתקבלה אינה משרתת את האינטרס הציבורי ואנו מקווים שהצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח"כ אפללו שתוגש היום, בתמיכתם של חכ"ים רבים נוספים, תאושר ותתקן את המעוות."

ליאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9, אמר בתגובה להחלטת הכנסת שלא לכלול את הערוץ: "יש עוד דרך ארוכה, מחר יש רוויזיה של ההסתייגויות ואז ההצבעה תעבור למליאת הכנסת. אנחנו בטוחים שהצדק עמנו מכל הכיוונים ונמשיך להילחם למען מתן שירות דיגיטלי לצופים דוברי הרוסית".

עורכת הדין עדי שי מסרה בשם ערוץ המוזיקה: "העובדה שהערוצים 9 ו-24 לא נמצאים בחבילה חוטאת למטרה שלשמה הוצע החוק. במידה והחוק יעבור בנוסח הנוכחי יהיו לו השלכות משמעותיות על יכולת הערוץ לקיים שידורים. על מועצת שידורי הכבלים והלווין ומשרד התקשורת לבצע את השינויים הנדרשיםן כפי שהתחייבו."

ב-yes ו-HOT, שיהיו ככל הנראה הנפגעות העיקריות מההחלטה, סרבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully