וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופ קטנטנים

ענת קם

19.1.2008 / 1:42

הדור הבא של אנשי התקשורת מתכונן לפריצה הגדולה שלו בחסות אגודת העיתונאים בתל אביב. תכירו את ארגון העיתונאים הצעירים

ארגון העיתונאים הצעירים חגג לאחרונה שנתיים להווסדו. הארגון, שמורכב מעיתונאים בני 14-18 שכותבים בעיתוני נוער ובמקומונים שונים הוקם בדצמבר 2005 ביוזמתה של קטיה ריטבין, אז כתבת מעריב לנוער. ריטבין פנתה למנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא וביקשה את עזרת האגודה בהקמת הארגון שעובד עד היום בשיתוף האגודה ובתמיכתה.

בארגון חברים עיתונאים צעירים מכל רחבי הארץ, שנפגשים אחת לחודש בבית סוקולוב לכנס בן כשלוש שעות. בכנסים מתארחים עיתונאים ותיקים שבאים בהתנדבות לשוחח עם הדור הבא של עיתונאי ישראל. הארגון גם התארח במערכות עיתונאיות. בוגרי הארגון משתלבים כיום באמצעי התקשורת הצבאיים וחבריו הוזמנו להצטרף לאגודת העיתונאים לכשיגיעו לגיל המתאים.

שיר נוי פיינר, יושבת ראש הארגון, היא נערה בת 17 הכותבת במגזין הנוער של ידיעות אחרונות, "ראש 1". בשיחה עם וואלה! ברנז'ה היא מספרת: "הקמנו את הארגון כי הרגשנו צורך במקום שנוכל לקבל בו הכוונה וייעוץ בעבודה שלנו. מאז שאני חברה בארגון למדתי המון על התקשורת. הארגון פתוח לכל עיתונאי צעיר ובהזדמנות זו אנו קוראת לכל מי שמעוניין להצטרף אליו. כמו כן, תודתנו והערכתנו ליוסי בר מוחא, אליעזר דר-דרזנר ואגודת העיתונאים בתל אביב על הסיוע ושיתוף הפעולה שבלעדיהם לא היינו מגיעים לאן שאנחנו היום."

עושים עיתונות עמוקה ואחרת

אחת מבוגרות הארגון, פולינה גרייב, משרתת היום כעורכת משנה במחלקת החדשות של במחנה. היא החלה את פעילותה בארגון בגיל 16 כשכתבה באתר בריקדה - במה לנוער חושב: "חשוב להבין שהכוונה מאחורי הקמת הארגון היא לא דבר מובן מאליו, רצינו להראות שעיתונאים צעירים לא בהכרח פונים למכנה המשותף הנמוך ביותר אלא גם עושים עיתונאות עמוקה ואחרת. במהלך קורס הכתבים בצבא הבנתי כמה למדתי מהפעילות בארגון ומהמפגש עם עיתונאים ותיקים."

וגם לנו בוואלה! יש נציגה בארגון. עדי נוסבוים, בת 17, כותבת בוואלה! ZONE: "למרות גילי הצעיר אני כן רואה את זה כעיסוק לחיים. יש אצלנו עיתונאים מכל הארץ ואנחנו לומדים הרבה אחד מהשני. חברים בארגון כותבים ב 'מעריב לנוער', 'ראש 1', באתר 'הבמה המרכזית' ובמקומונים, יש כמה גם בתכניות נוער ברדיו. מעניין אותי לעסוק בעתיד בעיתונאות חוקרת, משהו כמו איתי אנגל ומקבילים לו ומעניינת אותי גם עשייה טלוויזיונית וגם עיתונות כתובה. מעבר לזה, אם יש בני נוער שאוהבים את זה ושחושבים שזה מתאים להם, שלא יהססו להתחיל מגיל צעיר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully