וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחבילה אחת

יעל ולצר

20.1.2008 / 18:55

מועצת הכבלים והלוויין פטרה את חברת הכבלים מהחובה למכור 20% ממניותיה לגורם חיצוני, חובה שהוטלה על החברה ב-2002

מועצת הכבלים והלוויין החליטה לפטור את חברת הכבלים מהחובה למכור 20% ממניותיה לגורם חיצוני, חובה שהוטלה על החברה במסגרת אישור המועצה למיזוג חברות הכבלים לחברה מאוחדת, בשנת 2002.

חובת המכירה הוטלה על חברת הכבלים בזמנו, כדי ליצור אבחנה בין שירותי השידור לבין שירותי התשתית של החברה - וכך לאפשר תחרות בשירותי השידור של החברה.

במסגרת האישור למיזוג חברות הכבלים שנתנה המועצה בזמנו, נקבע גם כי חובת המכירה לא תהיה נחוצה יותר באם ייקבעו תעריפים שיאפשרו גישה לתשתיות הכבלים לבעלי רשיונות מיוחדים, באופן שיאפשר תחרות משמעותית בתחום השידורים.

החלטת המועצה לפטור את חברת הכבלים מחובת המכירה ניתנה, בין היתר, לאור העובדה כי במהלך 2007 נקבעו בידי שר התקשורת אריאל אטיאס תעריפים לשימוש בתשתית חברת הכבלים - לצורך העברת שידוריהם של בעלי רשיונות מיוחדים.

ההחלטה באה גם לאחר שממלאת מקום הממונה על ההגבלים העסקיים, הגב' מירב בארי, הודיעה למועצה כי התעריפים שקבע השר אכן מאפשרים תחרות משמעותית בשידורי הכבלים.

עם זאת, כדי לעודד את שידורם של ערוצים מיוחדים המתחרים בחברת הכבלים, החליטה המועצה לבחון מחדש את מדיניותה בנוגע למתן רשיונות מיוחדים לשידורי כבלים - מדיניות אשר הגבילה עד כה את מספר הרשיונות המיוחדים שינתנו לכל גורם, ומנעה מתן רשיונות מיוחדים לשידורם של ערוצי סרטים וערוצי ספורט.

יגאל לוי, ממלא מקום יו"ר המועצה: "בימים הקרובים יתקיים שימוע ויפורסמו תוצאותיו - בנוגע למתן רשיונות מיוחדים לערוצי סרטים, ובנוגע להגבלה הקיימת לגבי מספר הרשיונות שיינתנו לכל גורם. סוגיית מתן רשיונות מיוחדים לערוצי ספורט תיבדק במסגרת השימוע הכולל בנוגע לשידורי הספורט בארץ, שנפרסם בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully