וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא אומרים כן

עדי דברת

22.1.2008 / 17:19

דירקטוריון yes מתקשה להגיע להחלטה בנוגע לגורל תקציב הפרסום. בינתיים התקציב יישאר אצל מקאן אריקסון

דירקטוריון חברת yes החליט שלא להחליט. בישיבה שהתקיימה היום (שלישי) נידונה השאלה האם תקציב הפרסום של החברה יישאר אצל מקאן-אריקסון או יעבור לאדלר-חומסקי. אחרי דיונים רבים, בהם הציג מנכ"ל yes, רון איילון, את החלטתו לבחור במקאן-אריקסון, החליט הדירקטוריון שלא להצביע על הנושא בישיבה הנוכחית, וכי תקציב הפרסום יישאר בינתיים בטיפול מקאן-אריקסון, כך נודע ל-TheMarker.

מאחורי התחבטויות הדירקטוריון עומדים חילוקי דעות בין בעלי המניות של ויורוקום על רקע מאבקי שליטה.

חברת הלוויין מוחזקת על ידי שני בעלי מניות גדולים: בזק (49%) עם אופציות לאחזקה ב-58% מהחברה ויורוקום של אלוביץ'(28%), מה שגורר מאבקי כוחות בכל הנוגע לתקציב הפרסום של החברה.

מצד אחד נמצא שלמה רודב, יו"ר בזק, לו מערכת יחסים ארוכת שנים עם אדלר-חומסקי. כידוע, אדלר-חומסקי משמש כמשרד הפרסום של בזק. כמו כן, אדלר-חומסקי עובד שנים ארוכות עם חברת יפאורה הנמצאת בבעלות קירור ואספקה, שם רודב הוא אחד מהבעלים. מצד השני, שאול אלוביץ, בעל השליטה ביורוקום, לא רצה שהשליטה בתקציב הפרסום של בחברת yes תעבור כולה לאדלר חומסקי של בזק - כך מספרים גורמים בענף. כמו כן, מקאן-אריקסון משמש כמשרד הפרסום של יורוקום.

כפי שנחשף ב-TheMarker, לפני פחות מחודש החליט רון איילון, מנכ"ל yes, לחדש את החוזה עם מקאן-אריקסון ולבחור בו כמשרד הפרסום של yes בשנים הקרובות. זאת, לאחר שמקאן-אריקסון ואדלר-חומסקי הציגו כל אחד את הפרזנטציות שלהם בפני החברה. שלמה רודב, יו"ר בזק, ביקש בתגובה לכנס את ועדת הדירקטוריון של yes בנושא. כאמור, ועדת הדירקטוריון נפגשה היום ובחרה לדחות את ההחלטה בנושא.

לפני כשנה חתמו אילן שילוח ורון אילון, מנכ"ל yes, על הארכת החוזה בין השניים. ההסכם הוא תולדה של התחייבות אישית של בעלי המניות ב-yes - שאול אלוביץ', בזק והמנכ"ל רון אילון - לשיתוף פעולה ארוך טווח, שנועד למנוע את מעבר מקאן לטיפול בקבוצת HOT המתחרה.

תקציב הפרסום של yes נחשב לאחד התקציבים הגדולים והאסטרטגיים של מקאן, המטפל בתקציב מ-2001, אז העבירה חברת הלוויין את התקציב מטיפולו של ראובני פרידן. תקציב הפרסום של yes ב-2007 עמד על כ- 8.5 מיליון דולר במחירים ריאליים (הערכה לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום).
בזק ו-yes סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully