וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל חשוד יש שם

ענת קם

23.1.2008 / 0:37

ברוך קרא במשפט ציבורי שעסק בהצעת חוק פרסום שמות חשודים: "אכיפת החוק תשפיע בצורה קיצונית על התרבות העיתונאית בארץ"

הצעת החוק האוסרת על פרסום שם חשוד, או פרטים מחקירתו, טרם הגשת כתב אישום נדונה אמש במשפט ציבורי שקיימה מועצת העיתונות. ההצעה זכתה למספר זהה של תומכים ומתנגדים - 27 בכל צד. עורך הדין אביגדור פלדמן יצג בדיון את "התביעה" - המתנגדים לחוק. מטעם ההגנה טענה יעל גרוסמן המשנה ליועץ המשפטי של המועצה.

עורך הדין פלדמן אמר בדיון: "החוק הזה בעצם מציע להחשיך את החקירות המשטרתיות שהן הזירה המרכזית של החיים הציבוריים. יש הרבה רעות חולות בהתנהלות כיום אבל הפתרון אינו בהחשכה מוחלטת של הזירה." ברוך קרא, כתב המשפט של ערוץ 10 שהעיד מטעם התביעה אמר שהחוק ישבש באופן דרמטי את העיתונות החופשית ואינו ישים פרקטית ועקרונית. לדבריו, "אכיפת החוק תשפיע בצורה קיצונית על התרבות העיתונאית בארץ."

עורכת הדין גרוסמן, שתומכת בהצעת החוק, אמרה שכיום בתי המשפט "קמצנים" בהוצאת צווי איסור פרסום משום שלרוב זכות הציבור לדעת עומדת לנגד עיני השופטים. עורך הדין מנחם רובינשטיין, שהעיד מטעם ההגנה, אמר כי במקרים רבים מובא נאשם לבית המשפט על מנת שניתן יהיה לפרסם את שמו בשל תאוות פרסום ויוקרה של חוקריו וציין כי העיתונות הצהובה כהגדרתו מעודדת מעשים אלו.

בסיכום הדיון, התייחסו השופטים דליה דורנר, אורנה לין ויורם פרי לנאמר בדיון. עורכת הדין לין אמרה: "לא ניתן לתקן את מה שקלוקל היום באמצעות חוק קלוקל בפני עצמו." הנשיאה דורנר המתנגדת לחוק התייחסה לסעיף 12 בתקנון האתיקה של המועצה, המתייחס לסיקור הליכים פליליים וציינה כי אם ייצמדו העיתונאים לסעיף זה אין צורך בחוק. עוד אמרה דורנר: "החוק הזה פוגע בעיקרון החוקתי היסודי של חופש הביטוי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully