וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן האדום

ענת קם

23.1.2008 / 14:49

לאחר חודשים ארוכים בהם סרב להיפגש, זימן מו"ל הארץ עמוס שוקן את נציגי ועד עובדי העיתון לפגישה

מו"ל הארץ עמוס שוקן הכיר בועד העיתונאים של העיתון והזמין את נציגי הועד לפגישה עמו. בשבוע שעבר העבירו נציגי הועד להנהלה את טפסי ההצטרפות לאגודת העיתונאים של עובדי העיתון על מנת להוכיח שיותר משליש מהם הצטרפו לאגודה. המשמעות היא שמעתה אגודת העיתונאים הארצית היא ארגון העובדים שמייצג על פי חוק את עיתונאי "הארץ".

ההחלטה מפתיעה, משום ששנים ארוכות התנגד שוקן לכל התארגנות של ועד בקרב עובדי "הארץ".בימים הקרובים ייפגש שוקן עם נציגי הועד וידון עמם על תנאי העסקת העובדים בעיתון.

תחילת הפרשה באביב שעבר. עובדי הארץ החליטו להתאגד בעקבות המעבר לשיטת תשלום על פי שעות לעורכים. בישיבת עובדי הארץ מתחילת מאי 2007 הוחלט על הקמת ועד עובדים שידאג לזכויות עובדי העיתון. הנהלת הארץ סרבה במשך חודשים ארוכים להיפגש עם נציגי הועד, אולם כאמור לאחר שהועברו אליהם טפסי ההצטרפות לאגודת העיתונים זימן המו"ל שוקן את העובדים אליו.

גורמים בהארץ הביעו שביעות רצון מהתפתחות הדברים. יושב ראש ועד עיתונאי הארץ, אריאל גוטליב אמר: "אנחנו מברכים על כך שההנהלה החליטה לבסוף להכיר בוועד, ומתכוננים למשא ומתן על שיפור השכר ותנאי העבודה של העיתונאים בהארץ וב TheMarker. אנחנו קוראים לעיתונאים ולעובדים אחרים בענף התקשורת להתארגן כדי להגן על זכויותיהם, לשפר את שכרם, ולחזק את מעמד העיתונאי והתקשורת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully