וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי שומר הוא איש השיווק לחודש ינואר

אפרת אדיר

27.1.2008 / 13:21

מנכ"ל צומת ספרים הביא למיזוגה לפני כ-5 שנים של רשת יריד הספרים לרשת צומת ספרים. בשנה האחרונה מכרה צומת ספרים כמעט 5 מיליון ספרים

איגוד המפרסמים בחר במנכ"ל צומת ספרים, אבי שומר, לאיש השיווק של חודש ינואר 2008. שומר, בן 50, התחיל את דרכו בעולם הספרים בגיל 25, כשרכש חנות ספרים בשם המקור ברמות אשכול בירושלים. כעבור כ-20 שנה הפכה החנות לרשת שמנתה 17 חנויות ברחבי הארץ, תחת השם יריד הספרים. לפני כ-5 שנים התאחדה רשת יריד הספרים עם צומת ספרים, שהיתה אז בבעלות הוצאת זמורה-ביתן ומנתה 12 חנויות, ושומר מונה למנכ"ל הרשת המאוחדת.

כיום, שותפה ברשת צומת ספרים גם הוצאת מודן, והיא מונה כ-60 חנויות. עד סוף שנת 2009 צופה שומר כי הרשת תמנה בין 80 ל-90 חנויות.

בשנה האחרונה מכרה צומת ספרים כמעט 5 מיליון ספרים. לדברי שומר, המוטו שמוביל את רשת צומת ספרים הוא ההתייחסות לספר כאל מוצר צריכה שיש למכור אותו במחיר שווה לכל נפש. "מדי שנה מודפסים בישראל כ-6,000 כותרים, בלמעלה מ-10 מיליון עותקים. סטטיסטית, זה יוצא קצת יותר מספר לנפש, אבל אם לוקחים בחשבון שחלק גדול מהאוכלוסייה - חרדים, ערבים, רוסים - לא קוראים את הספרים הללו, נמצא שכל ישראלי רוכש בממוצע בין 4 ל-5 ספרים בשנה. נתון זה מציב את הישראלים בראש הדירוג העולמי", אומר שומר.

"אם כל ספר יעלה 90 או 100 שקל בממוצע, הציבור יחשוב פעמיים לפני כל קנייה. צומת ספרים מכרה השנה ספרים במחיר ממוצע של 47 שקל לספר, מחיר זול יותר מספרי כיס באנגלית המודפסים במהדורות של מיליונים, ועל כן רואים את העלייה המשמעותית במכירות הרשת", מוסיף שומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully