וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדקים חגורות

ענת קם

11.2.2008 / 0:40

נמשכים הקיצוצים במעריב: משמרות הגרפיקה בעיתון הוארכו והשעות הנוספות לגרפיקאים ועורכי החדשות בדסק החדשות בוטלו

שינויים בהסדרי השכר של הגרפיקאים והעורכים בדסק החדשות של מעריב. בהחלטת המעצב הראשי של העיתון עמיר חדד יוארכו מעתה משמרת הגרפיקה לשבע שעות, אשר תתחלקנה בין דסק החדשות והכלכלה לפי הצורך. בנוסף, במקום ארבע משמרות בשבוע יעבדו מעתה הגרפיקאים בעיתון חמש משמרות ללא תוספת לשכרם.

משמרות הגרפיקה החלו עד כה בשעה אחת בצהרים, או בשלוש. כל הגרפיקאים נשארו עד הסגירה של מוסף הכלכלה, סביב השעה שמונה בערב. גרפיקאי שהיה נשאר גם בדסק החדשות, עד הסגירה שלו בחצות, זכה לתוספת של שלוש מאות שקלים עבור משמרת זו. על פי ההסדר החדש, משמרת גרפיקה תתחיל באחת בצהרים ותמשך שמונה שעות או יותר, לפי הצורך, משמרת שתתחיל בחמש תמשך שבע שעות. במצב זה, ישתתפו כל הגרפיקאים בשתי סגירות, של מוסף הכלכלה ושל עמודי החדשות.

עובדי הגרפיקה בעיתון לא מרוצים מהסדר זה. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר אחד מהם: "אין ספק שזו הרעת תנאים בשבילנו. יש כאן גרפיקאיות שכבר עזבו, חלק מחכות למכתב פיטורים בשביל הפיצויים. ניסינו לדבר עם הממונה עלינו בכלכלה אבל אמרו לנו שאלו הוראות מלמעלה. הם רוצים שנעשה עבודה כפולה באותה משכורת, לא דיברו על תוספת קונקרטית כמו שהייתה עד עכשיו למשמרת בדסק. זו גם לא סתם משמרת ארוכה, אלא משמרת לילה שהיא תמיד קשה יותר. אני יודע שגם מתכננים לפטר גרפיקאים כי עם הסידור החדש יצטרכו פחות אנשים."

הגזרות הגיעו כאמור גם לעורכים בדסק החדשות של העיתון. ראש אגף החדשות בעיתון, נטע ליבנה, בישר לאחרונה לעורכים בדסק כי מעתה יבוטל תשלום השעות הנוספות לעורכים העובדים בחלקים נוספים בעיתון. כך למשל, משמרת במוסף "המגזין" לא תירשם כשעות נוספות לעורך שבדרך כלל עובד בדסק החדשות, אלא תתווסף לשכר הבסיס.

במעריב אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully