וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוס-כאן-ה

רותם דרוב

11.2.2008 / 1:13

מי שיצעק מספיק פעמים שטוסקנה זה כאן, בסוף יאמינו לו. פסטיבל האוכל הכפרי של חבל יואב יהודה יוצא לדרך בפעם השמינית. חגיגה

פסטיבל האוכל הכפרי באזור יואב ויהודה יצא בסוף השבוע לדרך בפעם השמינית. בין התאריכים ה-15 בפברואר ועד ה-8 במרץ, יתקיימו ארבעה סופי שבוע של אוכל כפרי בכל חבל הארץ שנמצא מרחק חצי שעה נסיעה מהמרכז, בין תל אביב לירושלים בואכה המועצה המקומית גזר. בין מנזרים, קיבוצים, כנסיות ,חוות ויקבים ,יחכו לכם עשרות מסעדות בית קפה וירידים. האזור מכוסה בימים אלה בפריחה אדומה של כלניות שגם אותה לא כדאי להחמיץ.

"הפסטיבל מוכיח שאוכל ותיירות כפרית יכולים להפוך למסורת מענגת שאפשר לצפות לשובה" מספרת אפרת אליאסף גורפינקל מפיקת הפסטיבל . "יחודו של הפסטיבל הוא בעצם קיומו בו זמנית ב-60 אתרים שונים והוא ימשך על פני חודש שלם, מוצרי הפסטיבל השנה משקפים את התפיסה שבה האנשים והטבע בו הם חיים, חוברים יחד ויוצרים אזור עשיר ומגוון תוך כדי מתן כבוד לטבע"

ואכן השנה יושם דגש מיוחד בפסטיבל על הקשר והמחויבות של המשתפים אל אימא אדמה, אל אותם גידולי הפרא שעדיין גדלים בטבע כמו עלי חובזה, אספרגוס בר, פטריות, לוף ארץ ישראלי, ועכוב.

ייקבים ואוכל כורדי מסורתי

רשימת המקומות המשתתפים בפסטיבל גדולה מתמיד, וכוללת את "לוסטיג מטבח איכרים" במושב סתריה, שבה מבטיח גידי לוסטיג ליצור חגיגה כפולה בתוך הפסטיבל עם בשרים צלויים ומעושנים ותבשילי קדרה. את "שק קמח" במבשרת ציון שם אפשר למצוא ביסטרו של השף ואופה הלחמים יוסי אלעד. לכבוד הפסטיבל תוגש במקום ארוחת בוקר מורחבת בשם "משבא חורפי" עם מבחר אנטיפסטי וטאפס של חורף.

לטובת הילדים הקופצניים במיוחד, יפתח בקבוץ צובה פסטיבל האוכל לילדים, בו יתקיימו בין היתר סדנת מטבעות שוקולד, תחרות מתכונים של ילדים וחלוקת תעודות "שף צעיר". במושב טל שחר יתקיים "יריד רוח וצלצולים" בחצר יקב שורק עם חגיגה של אוכל, יין ואמנות. דוכני אוכל אתני לצד דוכנים ובהם תוצרת האזור, עם יינות, ליקרים, שמן זית, גבינות מאפים,ולחמי מחמצת וגם דוכני אמנים- צורפים חרטי עץ, קדרים ומעצבי תיקים ובגדים.

"הגלריה של סבא" במושב צפרירים תמתין לחובבי האוכל הכורדי עם "שיפטה" הוא החמין הכורדי וקובה. במושב לוזית מחכה לכם "הבית של זוהר" עם קסם של אוכל וקסם של אישה. אוכל מרוקאי –קוסקוס חלבי עם דלעת וקינמון, דגים נימוחים, תה ריחני וקונפיטורות מפרי עצי הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully