וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב סכינים

יעל ולצר

11.2.2008 / 15:39

גורם בערוץ 10: "ברשות השנייה מרגישים שהם לא מצדיקים את קיומם אם עובר יום בו לא נשלח מכתב אזהרה". דאבוש: "הטענות מגוחכות"

"בערוץ 10 שוקלים לנקוט צעדים כנגד הרשות השנייה. אם הרשות תמשיך לנקוט במדיניות הקשה וחסרת ההיגיון כלפי הערוץ, יתברר הנושא בבתי המשפט, ויגיע עד לבג"צ". כך אמר היום גורם בערוץ 10 ל-TheMarker.

הגורם הדגיש כי "הגיע הזמן שברשות השנייה יבינו מה הגבול אליו יכולות להגיע ההנחיות שלהם, ומהו המקום בו מתחילה לפעול הסמכות הראשית של המנכ"ל, מודי פרידמן, שהוא גם העורך הראשי של הערוץ. לא ייתכן שהרשות השנייה תחשוב ותנהג כמו שהיא עורכת שידורים. אולי הבעיה טמונה בכך שברשות השנייה עובדים כ-70 אנשים, כמעט כמספרם של כל עובדי ערוץ 10. אולי הם מרגישים שאם עובר יום, מבלי שנשלח בו מכתב אזהרה לערוץ, הרי שלא הצדיקו שם את קיומם".

הכעס בערוץ יצא לאחר הצעדים האחרונים בהם נקטה הרשות השנייה כלפי הערוץ. כפי שנחשף ב-TheMarker, ההחלטה של ערוץ 10 שלא לשדר את הלקט של "הישרדות", ולשדר במקומו את הסרט "אשה יפה", התרחשה, רק לאחר שמודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10, קיבל מכתב ממנשה סמירה, מנכ"ל מועצת הרשות השנייה, ובו הודיע לו, שאם ישודר הלקט, הרי שיחולטו לערוץ ערבויות בסך 400 אלף שקל כקנס על ההפרה.

גורמי תקשורת סיפרו ל-TheMarker, שפרידמן זעם והתקשר לנורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, והביע את מורת רוחו על כך. דרדור נוסף במערכת היחסים התרחש השבוע, לאחר שהערוץ קיבל הודעה שעליו לשלם מיד 16 מיליון שקל, דמי זיכיון ותמלוגים על התקופה של 2006 ועל הרבעון הראשון של 2007. זאת למרות שהרבעון מסתיים רק בסוף מארס.

גורמים ברשות השנייה הדגישו שיעמדו על כך שהערוץ ישלם גם את חובו בסך 30 מיליון שקל, דמי זיכיון ותמלוגים, שלא שולמו מיום הקמתו. "הרשות השנייה מחמירה עם ערוץ 10, כי הוא כבר לא בן מועדף אלא ערוץ שחייב להיות מנוהל כמו שצריך. בזכות פעולות הרשות השנייה, מבינים בערוץ 10 מי בעל הבית האמיתי, ובסוף זה גם מיטיב עם הערוץ".

נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השניה: "הטענות של ערוץ 10 מגוחכות. הרשות השנייה עושה את עבודתה, ותמשיך לעמוד על כך שהערוץ, כמו כל ערוץ מסחרי אחר, יעמוד במחויבויותיו, הן בתחום התוכן והן במחויבויות הכלכליות".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "על אף שהיו ויהיו חילוקי דעות בינינו לבין הרשות השנייה לאורך הדרך, בסופו של דבר, הם הגוף המפקח ואנו פועלים על פי ההנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully