וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידעו ושתקו?

עדי דברת

19.2.2008 / 12:39

הרשות לניירות ערך בודקת: האם אדלר חומסקי נמנעה מגילוי נאות בתשקיף על כך שעמדה לאבד את תקציב הום סנטר?

הרשות לניירות ערך תבדוק האם נמנעה אדלר חומסקי מגילוי נאות בתשקיף שפרסמה בסוף 2007 ותבקש הבהרות מיידיות מהחברה.

בדיקת הרשות ובקשתה להבהרות מיידיות, נובעת מפרסומים לפיהם אדלר חומסקי ידעה מבעוד מועד כי בכוונת הום סנטר - אחת מלקוחות משרד הפרסום - להעביר את תקציב הפרסום לחברה אחרת, אך נמנעה מלדווח על כך.

כפי שפורסם ב-TheMarker, לפני כשבוע עבר רשמית תקציב הפרסום של הום סנטר מאדלר חומסקי לאריאלי פובליסיס. אמנם המאבקים על העברת התקציב החלו זמן רב קודם לכן - לפני כשנתיים פורסם ב-TheMarker כי ראשי אריאלי-פובליסיס, עמוס טל-שיר (היו"ר) ויוסי ירקוני (המנכ"ל), הפעילו לחץ על ראשי קבוצת פישמן לקבל את התקציב המטופל אצל אדלר חומסקי כבר יותר מעשור.

גם לפני יותר מחודשיים דובר בענף על כך שהתקציב יעבור לאריאלי, אך הצדדים התעקשו כי התקציב יעבור רק לאחר קיומו של מכרז מסודר. מכרז שכזה לא התקיים בסופו של דבר וכאמור, לפני כשבוע הודיעה הום סנטר רשמית על העברת התקציב לאריאלי פובליסיס.

גורמים מקורבים אמרו היום ל-TheMarker כי אדלר חומסקי עבדו עד לפני כשבוע על המכרז ואף הציגו פרזנטציה בפני הום סנטר. לדבריהם, לאחר הצגת הפרזנטציה נתבקשו אדלר חומסקי לתקנה וטרם שהספיקו להציגה בשנית התפרסם דבר העברת התקציב.

תקציב הפרסום של הום סנטר מוערך אומנם בכ-4.5 מיליון דולר לשנה ונחשב לנחשק, אך רכישת המדיה - שבה טמון הכסף הגדול - מבוצעת ישירות על ידי מיוז, חברת רכש המדיה של קבוצת פישמן.

במידה והרשות תחליט כי אדלר ידעה על המידע טרום ההנפקה ונמנעה מלדווחו, מדובר בהסתרת מידע שלילי ואי גילוי נאות, שיכול להוביל אף למסקנה כי בוצעה עבירה פלילית לפי חוק ניירות ערך. אולם תנאי מהותי להחלטה שכזאת הוא כי היה מדובר בעניין מהותי שנדרש בדיווח.

מאדלר חומסקי נמסר בתגובה: "כדאי היה לכתב שפרסם את הידיעה לבדוק את העובדות לפני שפירסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully