וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורדים בקושי

עדי דברת

19.2.2008 / 14:16

טענות בחברות רכש המדיה: "ערוץ 10 דורש מחירים גבוהים" מתחילת החודש ניצל כ-81% מזמן האוויר לעומת 96% שניצל ערוץ 2

על אף ההצלחה ועליית הרייטינג של ערוץ 10 בתקופה האחרונה חברות רכש המדיה טוענות כי הערוץ לא מצליח למלא את זמן האוויר המוקצב לו בפרסומות ולא סגר עדיין הסכמים שנתיים ל-2008 עם רבים מהמפרסמים.

"הערוץ במילא בהפסדים, על אף שהצליח לשפר רייטינג, לכן לא איכפת לו להפסיד עוד קצת כסף", אומר גורם בכיר בחברת רכש מדיה גדולה. "עדיף לו שיהיה זמן אוויר ריק ושהמפרסמים ישלמו יותר, מאשר זמן אוויר מלא במחיר נמוך יותר", הוא מסביר.

בשבועיים הראשונים של פברואר ניצל ערוץ 2 כ-96% מזמן האוויר העומד לרשותו, לעומת ערוץ 10, שניצל כ-81% בלבד (כך עולה מנתוני חברת רכש מדיה גדולה, לא בשעות הפריים).

לפי בכירים בענף, מחירי הפרסום של ערוץ 10 זהים או אפילו גבוהים במעט ממחירי הפרסום של ערוץ 2. "האסטרטגיה לבקש מחירים גבוהים היא של מודי (פרידמן ע.ד.). הוא שואב ביטחון מ'הישרדות'".

האסטרטגיה הזו אינה חדשה, אך לדברי הגורם, בעבר הערוץ ממילא לא הצליח למלא זמן אוויר עקב חוסר ביקוש. כיום, לדבריו, "השתן עלה להם לראש. הערוץ דורש מחירים זהים לערוץ 2 אף שהוא לא פונה כמעט לקהל יעד של נשים, הנדרש לרוב הקמפיינים".

בכיר אחר מחברת רכש מדיה מסכים: "המצב אבסורדי, כי דווקא כיום, כשהם עושים יותר רייטינג, הם עדיין לא מצליחים להביא את הכסף". על מדיניות מחלקת המכירות של ערוץ 10 אומרים בכירי חברות רכש המדיה כי היא "מנומנמת", "שאננה" ו"מזגזגת": "הם באים בגישה של ?רוצה? תזמין; לא רוצה? אל תזמין" ולוחצים הרבה פחות מקשת".

גורם בכיר בחברת רכש מדיה גדולה אמר כי אף אחד מלקוחותיו המפרסמים לא חתם עדיין על הסכמים שנתיים ל-2008 עם ערוץ 10. זאת, לעומת ערוץ 2, שם נחתמו הסכמים שנתיים כמעט עם כל לקוחותיו. בכיר בחברת רכש מדיה גדולה אחרת סיפר כי בעוד ש-70% מלקוחותיו המפרסמים חתמו על הסכמים שנתיים ל-2008 עם ערוץ 2, רק 50% חתמו על הסכמים עם ערוץ 10.

המדיניות הקשוחה של ערוץ 10 הצליחה להרגיז חלק גדול מבכירי חברות רכש המדיה, אך לא את כולם: "אף שמגיע לערוץ 10 לקבל 30% מנתחן של חברות רכש המדיה, לפי הנתח הטבעי של הרייטינג שהוא עושה, הוא מקבל מהן רק 25% או פחות. אז ערוץ 10 בא ואומר: ?אם לא תיתן לי את החלק שמגיע לי, אני לא אשלם לך עמלות'. זה חינוך שוק מוצדק במטרה לא לתת יתרון לאף חברת רכש מדיה".

ערוץ 10 מסר בתגובה: "הטענות מופרכות ורכילותיות, ואין לנו עניין להגיב לאף אחת מהן".

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully