וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה של ברית המועצות

אמיתי זיו

19.2.2008 / 14:29

שר התקשורת אריאל אטיאס הודיע על תמיכתו באיחוד מועצת הכבלים והלווין והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו

"תמיד תמכתי ברעיון שמכונה: 'ברית המועצות'. מועצת הכבלים והלווין והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הם שני גופים שעושים למעשה אותו דבר, ואיחוד הגופים יכול לחסוך כספי ציבור רבים", כך מוסר שר התקשורת, אריאל אטיאס ל-TheMarker.

אטיאס הוסיף כי "משרד האוצר והמשפטים מתנגדים לרעיון. הם בעד רשות לאומית לתקשורת במקום משרד התקשורת, והם מתנים את הקמת 'ברית המועצות' בקביעת תאריך יעד לסגירת משרד התקשורת. בראש הרשות יעמוד פקיד שנבחר במכרז לחמש שנים".

מועצת הכבלים והלוויין היא גוף שפועל בתוך משרד התקשורת, אך גם ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שהיא רשות חיצונית, מעודדים את הרעיון: "הרשות בעד ברית המועצות, ברור שזה מה שנכון לשוק הרגולציה היום. מבחינה מערכתית הרשות ערוכה לבצע רגולציה גם על הכבלים והלוויין".

מנגד, במשרד המשפטים לא מתלהבים מהרעיון. שם מעדיפים רעיון ישן נוסף, לסגור את משרד התקשורת ולפתוח במקומו רשות תקשורת לאומית אוטונומית, בדומה ל-Ofcom הבריטית, ולהכפיף רשות כזאת לשר האוצר או שר התמ"ת.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "ככלל זוהי שאלה של מדיניות. ואולם, בעולם של התלכדות בתחום התקשורת הפתרון הנכון לדעתנו, להסדרת התחום בכללותו הוא רשות תקשורת אחת לכל תחום התקשורת כפי שנהוג במדינות רבות בעולם ולא רגולטור המפקח על שידורי טלוויזיה בלבד בדמות 'ברית המועצות' אשר עוסק בשידורי טלוויזיה בלבד ולא בכלל עולם התוכן והטלקומוניקציה על כלל נגזרותיו ובכלל כך שידורים באינטרנט או בטלפון סלולרי. הקמת רשות תקשורת היא יעד חשוב ובמידה וזו מתעכבת, הרי שהמצב הקיים כיום אינו מחייב תיקון בדמות רגולטור שאינו מתאים לתקופתנו".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "נושא 'ברית המועצות' עלה כרעיון בלבד על ידי גורמים הנוגעים בדבר. גורמים אלו לא פנו למשרד האוצר בהצעה רשמית וקונקרטית. בהתאם לזאת, לא גיבש המשרד עמדה כלשהי בנושא".

רעיון של דליה איציק

בהתבטאות זו של אטיאס באשר ל'ברית המועצות' הוא מחייה רעיון ישן לאיחוד שני הגופים, רעיון שהחליטה עליו עוד דליה איציק, בימיה כשרה. ההיגיון שמנחה את רעיון ברית המועצות הוא ששני הגופים, מועצת הכבלים והלווין, והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הם שני גופים נפרדים אך שעושים עבודה דומה: באחריות שני הגופים לבדוק שאלות של סוגה ותוכן, לפקח על הולמות תכנים, לעודד הפקות מקור ותרבות ישראלית וכדומה. מועצת הכבלים והלווין אחראית על הערוצים שמפעילות yes ו-HOT, והרשות השנייה אחראית לתכנים בערוצים 2 ו-10 ולתכנים ברדיו האזורי.

ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מועסקים 60 אנשים ותקציבה ל-2008 הוא 69 מיליון שקל, 50% מהם מופנים להפצת השידורים של הערוצים (למשדרי אנטנות, ללווין עמוס ולמערכות הכבלים) והשאר לפעילות המועצה. הרשות לא נשענת על כספי ציבור, המימון שלה הוא מדמי זיכיון שמשלמים ערוצי הטלוויזיה והרדיו. מועצת הכבלים והלווין פועלת מתוך משרד התקשורת, עובדים בה 13 אנשים ותקציבה השנתי הוא כ-4 מיליון שקל. המועצה נשענת על משאבי משרד התקשורת בדברים כמו ייעוץ משפטי, הנהלת חשבונות, נדל"ן משרדים וכדומה, ובכך בעצם ניזונה מכספי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully