וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביה בכפייה

ענת קם

24.2.2008 / 0:01

הצעת החוק של ח"כ איתן כבל מבקשת מהכבלים והלווין לחשוף את פרטי המנויים כדי ליעל את תשלום האגרה. החברות: "מדובר בהצעה שערורייתית"

חבר הכנסת איתן כבל הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה חברות הכבלים והלווין יחויבו להעביר את פרטי מנוייהן לרשות השידור לטובת ייעול מערך גביית האגרה. הפרטים הנדרשים הם שמות ומספרי הזהות של המנויים, כתובותיהם ותאריך ההתחברות שלהם לחברה. להצעת החוק של כבל, השר הממונה על רשות השידור לשעבר, שותפים חברי הכנסת שלי יחימוביץ, אבשלום וילן, זבולון אורלב, זהבה גלאון ועוד.

את ההצעה מנמק כבל באחוזים הגבוהים של בעלי מקלטי טלוויזיה שאינם משלמים אגרה ובמצבה הקשה של הרשות שישתפר עם ייעול מערך הגביה. לפי הצעת החוק, מנגנון זה יעיל וחסכוני יותר מאפשרויות אחרות של אכיפת הגביה, כמו שימוש בפקחים אשר יצריך הקצאת משאבים נוספים או העלאת תעריף האגרה. לדעת החתומים על הצעת החוק, הפגיעה בפרטיות שעלולה להיגרם אם הוא יאושר, "הרי שפגיעה זו עומדת בדרישות פסקת ההגבלה שבחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, שכן היא פגיעה מידתית שנועדה לתכלית ראויה."

חברות הכבלים והלווין חושבות אחרת. מ-HOT נמסר בתגובה: "HOT מתנגדת בכל תוקף למהלך, מדובר במידע אישי וחסוי." מ-yes נמסר: "מדובר בהצעת חוק שערורייתית הפוגעת בפרטיות לקוחותינו ואנו נתנגד להצעה הזאת בכל תוקף."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully