וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סופי ב'

ענת קם

24.2.2008 / 12:12

מו"ל הארץ עמוס שוקן בתשובה למכתב מחאה של אנשי אקדמיה נגד ביטול חלק ב': "בהחלט יתכן שנחליט לגלגל את השינוי אחורה"

האם בעיתון הארץ שוקלים להחזיר את חלק ב? בתשובה על מכתב מחאה שנשלח אליו על ידי אנשי אקדמיה כותב מו"ל הארץ כי האפשרות תבדק בהמשך. המכתב הועבר בשבוע שעבר אל שוקן על ידי פרופסור דן יעקבסון מאוניברסיטת תל אביב, צורפה רשימה של עשרות תומכים, בהם פרופסור מרדכי קרמניצר, יושב ראש מרכז פרס לשלום ד"ר רון פונדק, חבר הכנסת לשעבר מוסי רז, ההיסטוריון פרופ' מוטי גולני ואחרים, בהם אנשי אקדמיה רבים.

בפנייתם לשוקן נכתב: " מחאתנו הזועמת היא על דחיקת מאמרי המערכת והפובליציסטיקה, בעבר חלק ב', אל שוליו של העיתון ושילובם הפיסי, תוך צמצום ניכר בהיקף, בירכתי עמודי החדשות. בה בעת, ממשיכים מדורי הספורט, הגלריה וכמובן המרקר, שרובו ככולו אינו אלא פלטפורמה ליחסי ציבור של האלפיון העליון, לזכות בעימוד נפרד ומכובד, כנראה תוך הרחבה יחסית לעבר, על חשבון הפובליציסטיקה הרצינית.

"יש בשינויים אלה משום 'הצהבה' של העיתון 'לאנשים חושבים' בניגוד משווע לשליחותו ולמעמדו הייחודי החיוני כל כך בנוף הציבורי בישראל." עוד כותבים הפונים, כי לחשיבותו של עיתון הארץ אין תחליף אולם נאמנותם לעיתון אינה מוחלטת."

בתגובתו לפונים ציין עמוס שוקן, כי חלק ב' הועבר בשלמותו אל עמודי החדשות מבלי להחסיר ממנו דבר. עוד הוסיף שוקן, כי סגירת עמודי הדעות בשעה מאוחרת יותר, מהלך שנגזר מהעברתם לחלק א', מאפשרת להם להיות מעודכנים ורלוונטיים יותר. עם זאת, ציין שוקן: "אנו עדיין שוקלים את השינוי, ובהחלט ייתכן שנחליט או לגלגל אותו בחזרה או לתת פתרון אחר לתחושות הקוראים, זאת בהנחה שחלוף הזמן הנוסף לא ישכנע שהשינוי 'מצא את מקומו' בקרב הקוראים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully