וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר חומסקי: לא ידענו מראש שהום סנטר עוזבים

עדי דברת

24.2.2008 / 14:40

החברה פירסמה הבוקר הודעה לבורסה בה היא מסבירה את פרטי סיום התקשרותה עם הום סנטר

אדלר חומסקי פירסמה הבוקר הודעה לבורסה בה היא מסבירה את פרטי סיום התקשרותה עם לקוח לשעבר של המשרד, הום סנטר.

הצורך בהבהרת סיום ההתקשרות לרשות לניירות ערך נובע מפרסומים בעניין לפני כשבוע בהם הועלתה סברה כי באדלר חומסקי ידעו מבעוד מועד כי הם עומדים לאבד את הום סנטר כלקוח אך לא דיווחו על זה כמקובל. בתגובה, ביקשה הרשות לניירות ערך לקבל הבהרות מיידיות בנושא.

בהודעה שהעבירה החברה לבורסה נטען כי עד חודש פברואר לא ידעה הום סנטר את המשרד כי ברצונה לסיים את ההתקשרות. כן נטען כי במהלך חודש נובמבר הודיעה הום סנטר כי ברצונה לערוך מכרז על תקציב הפרסום שלה.

עוד עולה מתגובת אדלר חומסקי כי נציגי הרשות לניירות ערך כבר פנו אליהם בנושא בסוף חודש נובמבר בעקבות מידע שהגיע אליהם בנושא. בתשובה לשאלת נציגי הרשות לניירות ערך 'האם ידוע לכם מפי מנכ"ל של לקוח גדול כי הוא עומד לעזוב את המשרד?' ענו אדלר חומסקי כי ידוע להם כי בכוונת הום סנטר לצאת למכרז, והוסיפו כי גם במידה ויאבדו את התקציב לא מדובר בהפסד מהותי. בנוסף, מצוין בהודעה לבורסה כי המשרד הציג פרזנטציה בפני הום סנטר וכי לא היה לו יסוד להניח כי אין לו סיכוי לזכות במכרז.

במידה והרשות תחליט, למרות ההבהרה, כי החברה ידעה על המידע טרום ההנפקה ונמנעה מלדווחו, מדובר בהסתרת מידע שלילי ואי גילוי נאות שיכול להוביל אף למסקנה כי בוצעה עבירה פלילית לפי חוק ניירות ערך. אולם תנאי מהותי להחלטה שכזאת הוא כי היה מדובר בעניין מהותי שנדרש בדיווח. אדלר חומסקי, כאמור, טוענים כי לא ידעו מראש על העזיבה וכי בכל מקרה לא מדובר בלקוח מהותי.

כפי שפורסם ב-TheMarker, לפני כשבועיים עבר רשמית תקציב הפרסום של הום סנטר מאדלר חומסקי לאריאלי פובליסיס. אמנם המאבקים על העברת התקציב החלו זמן רב קודם לכן - כבר לפני כשנתיים פורסם ב-TheMarker כי ראשי אריאלי-פובליסיס, עמוס טל-שיר (היו"ר) ויוסי ירקוני (המנכ"ל), מפעילים לחץ על ראשי קבוצת פישמן לקבל את התקציב המטופל אצל אדלר חומסקי כבר יותר מעשור.

לפני למעלה מחודשיים דובר בענף על כך שהתקציב יעבור לאריאלי, אך הצדדים התעקשו כי התקציב יעבור רק לאחר קיומו של מכרז מסודר. מכרז שכזה לא התקיים בסופו של דבר וכאמור, לפני כשבוע הודיעה הום סנטר רשמית על העברת התקציב ישירות לאריאלי פובליסיס.

תקציב הפרסום של הום סנטר מוערך אמנם בכ-4.5 מיליון דולר לשנה ונחשב לנחשק, אך רכישת המדיה - שבה טמון הכסף הגדול - מבוצעת ישירות על ידי מיוז, חברת רכש המדיה של קבוצת פישמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully