וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במה ליה חופפת?

עדי דברת

28.2.2008 / 10:08

הרשות השנייה קנסה את ערוץ 10 ברבע מיליון שקל בגין פרסום סמוי ב"הישרדות". הערוץ איפשר איזכור נרחב למוצרי פרוקטר אנד גמבל

הרשות השנייה קנסה את ערוץ 10 בשלוש דקות פרסום בגין פעילות תוכן שיווקי אסורה בתוכנית הישרדות - כך נודע ל-TheMarker. הערך הכספי של הקנס מסתכם בכ-240 אלף שקל.

כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, הרשות השנייה פתחה לפני כחודש בהליך של הפרה לכאורה של כללי האתיקה נגד פעילות התוכן השיווקי בתוכנית הישרדות.

הרשות השנייה פתחה בהליך בעקבות פרק בתוכנית שבו דובר בהרחבה על הסדרה החדשה של מוצרי הד אנד שולדרס מבית פרוקטר אנד גמבל. המתמודדים התחרו על קבלת המוצרים החדשים, ונראו כשהם משתמשים בתכשירים ומדברים בשבחם. ל-TheMarker נודע כי גורמים רבים התרעמו על שילוב המוצרים בתוכנית, ופנו לרשות השנייה בנושא.

מחילים את חוקי האתיקה

במכתב שנשלח לפני כחודש מהרשות השנייה לערוץ 10, נקבע כי הערוץ הפר לכאורה את כללי האתיקה הנוגעים לתוכן שיווקי והתבקש להגיב בתוך עשרה ימים. אתמול החליטה הרשות השנייה כי הערוץ אכן הפר את כללי האתיקה.

חוק הרשות השנייה קובע כי תוכן שיווקי אסור למעט במקרים ספציפיים שנקבעו בכללים. לפני כשנה אימצה הרשות השנייה את עקרונות ועדת כשר שהוקמה מטעמה, ובימים האחרונים נמצאים עקרונות אלה בתהליכי החלה.

ועדת כשר קבעה קוד אתי לשיתופי פעולה מסחריים בשידורי הטלוויזיה, לפיהם, בין היתר, ערוצים 2 ו-10 יוכלו לשלב תוכן שיווקי בתוכניות בידור, בטלנובלות ובתוכניות אירוח קלילות. לעומת זאת, בשידורי חדשות, תחקירים ותוכניות ילדים ייאסרו שידורי תכנים פרסומיים.

"חרגו מגבול הסביר"

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "כל הנושאים שעל הפרק בינינו לבין הרשות השנייה, מתנהלים בינינו לבין הרשות השנייה."

הרשות השנייה אישרה את הידיעה ומסרה בתגובה כי: "ועדת ההפרות של הרשות השנייה קבעה כי החשיפה הפרסומית המצטברת חרגה מגבול הסביר, בניגוד לכלל 9 לכללי האתיקה בפרסומות.

"לערוץ נקבעה הפרה ונטילה של שלוש דקות מזמן הפרסומות, שתתבצע בזמן תואם לביצוע ההפרה. לערוץ שמורה הזכות לערעור בפני מנכ"ל הרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully