וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע סבתא

ענת קם

28.2.2008 / 15:41

כשפנו עורכי מוסף הארץ והציעו לכתב ניתאי ארטנשטיין לראיין את סבתא של ברק אובמה הוא חשב שהנושא שחוק, אחר כך התקלקלה לו המצלמה ובסוף הראיון שקיים עמה הגיע ל"7 ימים"

העיתונאי ניתאי ארטנשטיין מפרסם מחר במוסף "7 ימים של ידיעות אחרונות" ראיון עם סבתו של ברק אובמה. ארטנשטיין הוא עיתונאי פרילנס שסיקר עבור עיתון הארץ את המהומות בקניה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ארטנשטיין היה אמור להעביר את הראיון למוסף הארץ, על פי בקשת עורכיו, אולם בסופו של דבר מתפרסם הראיון מחר בידיעות אחרונות.

גורמים בהארץ מספרים כי לפני מספר שבועות פנה ניר בכר, עורך מוסף הארץ לארטנשטיין וביקש ממנו לראיין את סבתו של אובמה המתגוררת בקניה. תחילה אמר ארטנשטיין לעורכיו כי הנושא שחוק, אולם לאחר שהתרצה עדכן את המערכת בנסיונותיו להשיג את הראיון.

העברת הריאיון התעכבה מסיבות שלדבריו של ארטנשטיין היו טכניות. כך לדוגמה, עדכן ארטנשטיין על שיחותיו עם דובר המשפחה ועל סידורי הנסיעה למחוז בו היא מתגוררת. ביום שישי שעבר הוא אף הודיע לעורכיו כי יש לו פגישה עם הסבתא בעוד יומיים, אך יש לו בעיות עם המצלמה והוא מנסה לפתור אותה. היום נדהמו בעיתון הארץ לגלות כי הריאיון שלכאורה התעכב מסיבות טכניות, מופיע מחר במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות.

ניתאי אורטנשטיין מסר בתגובה: "אין בכוונתי להתייחס להשמצות שמוזכרות כאן. אציין רק שביני לבין עיתון הארץ לא היו חוזה או יחסי עבודה - והעיתון אף לא הציע בשום שלב לבסס יחסים כאלה. על רקע העובדות, הטענה של עורך המוסף לעבירה אתית מצדי נראית לי מוזרה".

מידיעות אחרונות נמסר בתגובה: "ב-'7 ימים' מתפרסם מחר פרויקט על המועמד המוביל לנשיאות ארה"ב ברק אובאמה. מלבד פרופיל נרחב וראיון בלעדי עם אובאמה, אנו מפרסמים גם ראיון מיוחד עם סבתו, שנערך בקניה. הראיון הזה הושג בדרך של עבודה עיתונאית אמיתית ורצינית והטענות של עורכי מוסף הארץ חסרות שחר".

עורך מוסף הארץ, ניר בכר אמר בתגובה: "הדברים מדברים בעד עצמם, הכתב חצה כאן את כל גבולות האתיקה האפשריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully