וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה ברשות השידור

ענת קם

2.3.2008 / 15:27

הרפורמה מתקרבת? אגודת העיתונאים תחליט בשבועיים הקרובים על הצעדים שתנקוט במסגרת הסכסוך עם הנהלת הרשות עליו הכריזה

אגודת העיתונאים של רשות השידור הכריזה היום על סכסוך עבודה בעקבות מכתבו של יושב ראש הרשות, משה גביש, משבוע שעבר. גביש כתב כי במידה ולא תושגנה התקדמות משמעותית בדיוני הרפורמה שתביא להסכמי שכר חדשים, תיאלץ הרשות להגיש בקשה להקפאת הליכים. במכתבו תקף גביש את הועדים ברשות וטען כי הם משהים את הרפורמה מתוך כוונה לבטלה בסוף.

אחיה גינוסר, יושב ראש אגודת העיתונאים של רשות השידור, השיב היום לגביש וכתב: " אגודת העיתונאים קיימה ומוכנה להמשיך לקיים, בתום לב, משא ומתן על קיום הרפורמה, כל זאת תוך שמירה על זכויות העובדים. משהודעת על הנחת תשתית משפטית לפיטורין ופירוק הרשות - אנו נערכים להנחת תשתית משפטית שתמנע זאת. עתיד רשות השידור ועובדיה לא יקבעו על ידי 'טייס אוטומאטי', אלא במשא ומתן." מכתבו של גינוסר הועבר גם ליושב ראש ההסתדרות, עופר עיני.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר גינוסר, כי בשבועיים הקרובים יחליטו באגודה על הצעדים שתנקוט במסגרת סכסוך העבודה, והוסיף: "במידה וזה יישאר בעינו ננקוט צעדים משפטיים וארגוניים, זו הכרזת מלחמה."

בתגובה לדברים מסר גביש: "אנחנו מנהלים משא ומתן בתום לב למעלה מ-6 חודשים, במהלכם התקיימו עשרות רבות של ישיבות, הועברו נתונים על מצבה הקשה של הרשות ועל אי יכולתה להמשיך במתכונת הקיימת תוך הפרת חוק רשות השידור, חוקי עבודה וכללי מינהל תקינים ולצערי גם במכתב החדש איני רואה התקדמות במו"מ אלא המשך להתנהלות זו.

"במהלך המו"מ, העברנו לאגודת העיתונאים, כמו גם להסתדרות, את הצעתנו לצעדים הנדרשים להבראת הרשות ובעקבות הדיונים איתם גם מיתנו חלק מהדרישות. נכון להיום, הרשות עומדת להיכנס שוב לחוסר מזומנים חריף בחודשיים הקרובים, הרשות עדיין גובה מאות מיליוני שקלים ללא מתן תמורה ולכן חייב להיות שינוי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully