וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזי מיזוגים

ענת קם

3.3.2008 / 0:01

אז נכון, האיחוד של זכייניות ערוץ 2 נראה עכשיו קרוב מתמיד והעתיד של ערוץ שמשדר שבעה ימים בשבוע נראה ורוד, אבל למוזי ורטהיים יש גם היסטוריה של התערבות בתכנים של קשת, שבקרוב רובה יהיה בבעלותו

ההודעה על מכירת חלקו של חיים סבן בזכיינית ערוץ 2 קשת למוזי ורטהיים, והגדלת חלקו של ורטהיים בקשת באופן משמעותי ישפיעו רבות על פניו של ערוץ 2 בעתיד הנראה לעין. גורמים רבים מדברים על כך שאיחוד בין קשת לרשת הוא עתה קרוב מתמיד.

בכירים בעולם התקשורת הביעו אתמול דאגה נוכח השתלטותו של ורטהיים על למעלה ממחצית מניות הזכיינית זאת על רקע ניסיון העבר שלו בהתערבות בתכנים שנגדו את האינטרסים העסקיים שלו. כזכור ורטהיים ניסה למנוע את שידור תחקיר "עובדה" על חברת ישראייר שבבעלות מקורבו נוחי דנקנר בשיאה של הפרשה אף התבטא ורטהיים: "שגינו כשהבאנו את 'עובדה' לקשת".

עיתונאי בכיר אמר אמש לוואלה! ברנז'ה: "בפרשת 'עובדה' מוזי ורטהיים הביא לידי ביטוי שתי תפיסות עולם. האחת, שבעלי ההון רשאים להתערב בתכנים של גוף מקצועי שבבעלותם והשנייה, שבערוץ 2 לא צריכים להיות תכנים עיתונאיים.

"על פי התכנים שמוכתבים בהתאם לאינטרס הציבורי, ערוץ 2 זה גם דרמה, דוקומנטרי ותחקירים ולא רק בידור. ורטהיים בעצם אמר שאין לדברים האלה מקום. ההתנהלות הזו חמורה במקרה הזה משום שהיא מביעה זלזול בכוחות המקצועיים שלו ומעמידה את האינטרס העסקי האישי בראש. באותה פרשה ורטהיים זלזל באבי ניר ובשיקול הדעת שלו, זלזל בעורכי 'עובדה' והעמיד את הקשרים שלו עם נוחי דנקנר בראש סדר העדיפויות. אותו דבר קרה גם בפרשת רפי גינת שורטהיים הוביל את הניסיון למנותו למנכ"ל חברת החדשות. ורטהיים ניסה לקדם את האינטרס האישי שלו דרך חברת החדשות ומנסה את זה גם עכשיו עם נסים משעל.

"אותו הדבר קורה גם ברשת, עם אודי אנג'ל כנציגם של האחים עופר. על שתי הזכייניות משתלטים בעלי הון מאוד כוחניים, עם רקורד כוחני ביחס לעבודה עיתונאית. אם יתבצע האיחוד בין הזכייניות, מה שצפוי שיקרה, זה יסכן את העצמאות המקצועית גם של רשת וקשת וגם של חברת החדשות."

גורם ברשות השניה: איחוד הזכייניות תוך פחות משנה

אכן, רכישת חלקו של סבן על ידי ורטהיים, בעל המניות הגדול בקשת, עשויה לקדם באופן משמעותי את מינויו של נסים משעל למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 במקומו של המנכ"ל הזמני הנוכחי אבי וייס. מינויו של משעל הוא בניגוד לעמדתו של מנכ"ל קשת אבי ניר שתומך במועמדותו של וייס. הדיון בעניין מינוי המנכ"ל הקבוע אמור להתקיים בשבועיים הקרובים.

היועץ המשפטי של הרשות השנייה הודיע אתמול לנציגי קשת, כי על פי חוק הרשות השנייה, בעל מניות בזכיין ערוץ 2 לא יחזיק ביותר מ- 51% ממניות הזכיין. עם רכישת חלקו של סבן, 28% ממניות קשת, יחזיק ורטהיים 66% ממניות החברה, וההנחה היא כי 15% מתוכם יועברו לאחזקה ישירה של גורמים אחרים שהיו שותפים לורטהיים ברכישת המניות. ברשות השנייה הדגישו בפני קשת כי הרכישה ופרטיה טעונים אישורה.

ברשות השנייה מצטרפים להערכות בשוק לפיהן המהלך יאיץ את המיזוג בין רשת וקשת ולו בשל העובדה שככל שמספר בעלי המניות בזכייניות קטן, יהיה קל יותר להחליט על צורת המיזוג ועל אופיו של הגוף החדש, זאת כשברקע גוברות ההערכות כי אודי אנג'ל, מחזיק המניות הראשי ברשת, יבצע מהלך דומה למהלך של ורטהיים וירכוש את חלקו של אביב גלעדי על מנת למכרו לצד שלישי שהאינטרסים שלו תואמים את אלו של אנג'ל. להערכת הגורם, המיזוג ייצא לפועל תוך פחות משנה. אודי אנג'ל הביע לאחרונה תמיכה רבה במיזוג החברות, למרות שאם המהלך יתקיים בתקופה הקרובה רשת תיכנס אליו בעמדה חלשה יחסית.

האתגר של אבי ניר

בכיר בתעשיית הטלוויזיה העריך היום כי במקרה של מיזוג הזכייניות קשת עלולה "לבלוע" את רשת: "ברור שהמצב הוא הפיך, היום המצב של רשת על הפנים וברור לכולם שהיא עוד תתרומם, אבל גם במידה ומעמדה של רשת יתחזק עד לאיחוד, עושה רושם ששדרת הניהול הבכירה צפויה להישאר בידי אנשי קשת".

- אתה מעריך שבעקבות היציאה של סבן אבי ניר יעזוב את קשת?

"אבי ניר ילך הביתה רק אם מבנה הבעלות של החברה המאוחדת לא ישאיר אותו מספר אחד. אנחנו מדברים עכשיו על מלחמה אחרת לגמרי – איחוד של הזכייניות יביא למצב של גוף שמשדר שבעה ימים בשבוע. זה משחק שאנשים בערוץ 2 עוד לא שיחקו. לאנשים ברמה של אבי ניר לא קורה כל יום שהם נתקלים באתגרים שחדשים להם. סוף סוף הגוף הזה שנקרא ערוץ 2 הולך לקראת מה שהוא רצה כל החיים. אז אבי ניר ילך בגלל שמינו את ניסים משעל למנכ"ל חדשות 2? "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully