וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיב טעם

ענת קם

3.3.2008 / 13:25

הקרב המשפטי בין רפי גינת לאורן פרנק נמשך. גינת: "הביקורת שהשמיע פרנק נגד 'כלבוטק' חורגת מגבולות חופש הביטוי"

רפי גינת הגיש היום לבית משפט השלום בתל אביב את תגובתו לכתב ההגנה שהגיש אורן פרנק במסגרת תביעת הדיבה שמנהל נגדו גינת: "כתב ההגנה שהגיש הנתבע איננו, אפוא, אלא נדבך נוסף במסכת סדורה של פרסומים שקריים שהפיץ כנגד התובעים, ומטרתו להוסיף לבזות את התובעים ולפגוע בשמם הטוב."

גינת טוען באמצעות עורך דין צבי גלמן כי פרנק לא יכול לטעון בהגנתו לתום לב. הוא מתייחס לרשומה שפרסם פרנק ובאמצעותה ניסה להשיג מידע אודות גינת לצורך ההגנה מתביעת הדיבה, וכותב: " לא יכול להיות כל צל של ספק, כי לו היה סבור הנתבע באמת ובתמים כי דבריו בפרסומים נשוא התביעה הינם אמת - להבדיל מהאשמות ספקולטיביות פרועות ובלתי מבוססות אשר מצויות בדמיונו הפורה בלבד ומאחוריהן רצון עז לפגוע בשמם הטוב של התובעים - לא היה פונה לאחר הגשת התביעה, למצוא לו 'קצה חוט' עליו ינסה לבסס את האמירות הפוגעניות והשקריות שהפיץ כנגד התובעים."

בהמשך נטען, כי הביקורת שהשמיע פרנק נגד גינת ו "כלבוטק" חורגת מגבולות חופש הביטוי. בסיכום התגובה מבקש גינת מבית המשפט לדחות את הגנת פרנק ולקבל את כתב התביעה.

תולדות הסכסוך

גינת הגיש לפני חמישה חודשים תביעה בסך מיליון שקל בגין לשון הרע נגד פרנק, בעקבות רשומה שפרסם בבלוג שלו ובה נכתב כי "כלבוטק" לא חוקרת את בעלי ההון הגדולים וכי לא הייתה מעיזה לחקור, למשל, את נוחי דנקנר. בעקבות פרסום הפוסט פוטר פרנק ממשרד הפרסום מקאן אריקסון.

בנוסף, הגיש גינת נגד פרנק תביעה בגין הוצאת לשון הרע על סך מיליון שקלים. גינת טען אז, כי מה שנכתב בטורים של פרנק שקרי וכן ש"הדברים רחוקים עד מאוד מהמציאות העובדתית ומצויים רק בדמיונו הפרוע של פרנק". בכתב ההגנה שהגיש פרנק באמצעות עורך הדין דורי קלגסבלד נכתב כי התביעה היא ניסיון למנוע בעקורת לגיטימית נגד "כלבוטק" וגינת וכן שגינת נוטה בעבודתו העיתונאית לטובת מקורבים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully