וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל"י וקשת כבר לא

ענת קם

4.3.2008 / 11:47

המשא ומתן בין קשת לחברת המלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל נקלע למבוי סתום. יהלומה לוי: "קשת עשתה פליק פלאק"

המשא ומתן בין זכיינית ערוץ 2 קשת וחברת תל"י, חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, הופסק לאחר שלוש שנים ללא הגעה להסכם. בימים האחרונים הגיע המשא ומתן למבוי סתום, לאחר שלטענת תל"י קשת חזרה בה בפעם השניה מהצעה שלה והוסיפה דרישות חסרות הגיון ושרירותיות. קשת היא כיום גוף השידור המסחרי היחיד בישראל שאינו מסדיר את נושא התמלוגים.

על פי גורמים בתל"י קשת משכה את הצעתה להסדר תמלוגים בעוד חברי תל"י דנים בה. בהצעה נכלל סעיף בעניין התשלומים לבמאים עבור שנת 2006 שהיה סלע המחלוקת בין החברות, ובמהלך הדיונים קשת משכה את ההצעה והציעה הצעה אחרת, נמוכה בעשרות אחוזים.

עורך הדין אהרן נחומי, היועץ המשפטי של תל"י, כתב למנכ"ל קשת אבי ניר כי קשת ניצלה לרעה את הסבלנות אותה גילתה תל"י "תוך שהיא גוררת כל העת רגליים, מבצעת דחיות וחמור מכל - מציעה הצעות, אשר לאחר שנתקבלו על ידי תל"י היא חוזרת בה מהן באופן שרירותי תוך זלזול בהסכמות ובהבנות שהושגו, ותוך שהיא עושה במשא ומתן כבתוך שלה במנותק מכל נורמה חוקית ומוסרית".

יהלומה לוי: "לתסריטאים ולבמאים יש חלק חשוב בהצלחה של קשת"

תל"י דורשת מקשת להיכנס להליך של בוררות כספית על מנת לפתור את המחלוקת ולמנוע פגיעה בתשלום התמלוגים ליוצרים.
מנכ"ל תל"י, יהלומה לוי, אמרה כי תל"י מצטערת על העימות המיותר שקשת כופה עליה: "תל"י עשתה כל שיכלה כדי לנסות ולהגיע להסדר מוסכם עם קשת. אין לי כל הסבר להתנהגותה של קשת שפעמיים עשתה פליק פלאק מוחלט לאחור והרסה הסכמות והבנות שעמלנו שנים כדי להגיע אליהן. לתסריטאים ולבמאים יש חלק חשוב בהצלחה של קשת. חברי תל"י מעריכים את קשת ורוצים לעבוד איתה תוך הבטחת זכותם לתמלוגים. יחד עם זאת מגיע רגע, אחרי כל כך הרבה זמן, שבו חברי תל"י מצפים ממנה לפעול על מנת להגן על זכויותיהם." לוי הוסיפה ואמרה לוואלה! ברנז'ה: "כנראה בקשת לא בשלים לקבל החלטה ולכן אנחנו מבקשים בורר חיצוני."

מקשת נמסר בתגובה: "במהלך כל תקופת משא ומתן בין הצדדים ועד היום קשת ממשיכה לשלם מדי שנה לתל"י סכומי עתק. הטענה כאילו קשת הכשילה את המשא ומתן חסרת שחר ולצערנו תל"י הופכת את היוצרות שכן היא זו שניהלה את משא ומתן תוך הסתרת נתונים. העובדות הנכונות הן שקשת הציעה לתל"י הצעות הוגנות התואמות את תנאי השוק ולמרות זאת בחרה תל"י לדחות בכל פעם את הצעות אלו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully