וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מיוחד. שונה

יעל ולצר

9.3.2008 / 16:21

מאבק סביב הגדרת הז'אנר של תוכניתו של ליאור שליין עשוי לפטור את ערוץ 10 מחובות. היוצרים: "מדובר במאמץ להכשיר את השרץ"

עימות בין מטה המאבק של איגודי היוצרים לד"ר דוד אלכסנדר, יו"ר וועדת טלוויזיה במועצת הרשות השניה. זאת, על רקע דרישתו של אלכסנדר מהרשות השנייה לרענן את ההגדרות לז'אנר מיוחד.

על פי הגדרת מועצת הרשות השניה, תוכנית ז'אנר מיוחד היא תוכנית במתכונת מקורית (מערכונים, דרמה או תיעודי), שהרשות חושבת שהיא נעשתה באיכות יוצרת דופן - מבחינת כתיבת תסריטים, משחק ובימוי. בין התוכניות שהוגדרו ככאלו בעבר על ידי הרשות נמצאות: "ארץ נהדרת", "משחק מכור", גומרות הולכות".

ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 שיפיקו תוכניות מז'אנר מיוחד, זכאיות לפטור מהתחייבויות כספיות מסוגים שונים.

בימים אלו דנה הרשות השניה בהגדרת תוכנית הלילה של ליאור שליין בערוץ 10. ערוץ 10 דורש להכיר בתוכנית של שליין כתוכנית מז'אנר מיוחד, מה שיכול לשחרר את הערוץ ממחויבויות כספיות. אם תוכר תוכניתו של שליין כז'אנר מיוחד, הדבר יביא לצמצום בהיקף החובות של ערוץ 10 כלפי הרשות השנייה.

כאמור, אלכנסנדר מתכוון לדרוש מהרשות להניח הפני הוועדה הגדרה מחודשת של הז'אנר המיוחד: "אני חושב שיש להכיר בחלק מהתוכנית של שליין כז'אנר מיוחד. בנוסף, יש בכוונתי לבקש מהרשות הגדרה חדשה של ז'אנר מיוחד, מכיוון שההגדרה הקיימת לא מספיק טובה".

גורמי תקשורת מסרו ל-TheMarker: "לא ברור להם למה אלכסנדר מבקש לשנות הגדרות בטרם השלים ערוץ 10 את חובות העבר שלו. לערוץ 10 נצבר חוב של מעל 100 מליון שקלים בגין חוסרים בסוגה עילית בשנים 2004 עד 2006. הכרת התוכנית של שליין כתוכנית מסוג מיוחד תפטור את הערוץ, שבאופן שיטתי מתעלם ממחויבויותיו בנושא.

"ליאור שליין הוא הערת שוליים בהכרת המחויבויות של הערוץ 10 כלפי הצופה והמסך. אנחנו מצפים שאלכסנדר יפנה את עיקר המשאבים שלו לאכוף את הרגולציה וידאג שקודם הערוץ ישלים את חובותיו, ורק אז יכנס לעניין של הגדרות".

ממטה מאבק היוצרים נמסר בתגובה: "בעצם בקשתו של אלכסנדר לשנות את הגדרת התוכנית של שליין, טמון מאמץ להכשיר את השרץ. הצופה לא אמור לחלק את זמנו בתוכנית אירוח בין זמן שהוא איכות שלמה, לזמן שהוא חצי איכות או חסר איכות לחלוטין. זה כמו שופט שמבקש לשנות את החוק, ועל ידי כך למצמם את הפשיעה".

אלונה אריאלי-להב, דוברת מועצת הרשות השניה מוסרת כי "עמדתה המקצועית של הנהלת הרשות הוצגה בעבר ותוצג בישיבה, אבל לא מעל דפי העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully