וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה זימנה עיתונאים לעדות בפרשת רצח תאיר ראדה

ענת קם

10.3.2008 / 17:26

שלושה עיתונאים נתבקשו לחשוף בפני חוקרי המשטרה את המקור שהציג להם את קלטת שחזור הרצח בקצרין

משטרת ישראל זימנה עיתונאים לעדות בפרשת רצח הילדה תאיר ראדה. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, הקים צוות חקירה מיוחד לבדיקת התנהלות המשטרה בפרשת הרצח. הצוות, בראשות קצין בדרגת ניצב משנה, חוקר בין היתר את התנהלות המשטרה מול התקשורת.

במסגרת החקירה, בודק הצוות את הצגת קלטת שחזור הרצח לעיתונאים. בין העיתונאים שזומנו למתן עדות נמצאים כתב חדשות 10 שרון גל, כתב ידיעות אחרונות בצפון עידן אבני וכתב מעריב יובל לידור. במסגרת החקירה, נתבקשו העיתונאים לחשוף בפני החוקרים את המקור שהציג להם את הקלטת אולם הם סירבו.

גורם הבקיא בפרטי הפרשה אמר לוואלה! ברנז'ה: "הקלטת הודלפה לפני כמעט שנה, אחרי שהוגש כתב האישום, אז לכאורה אין כאן שיבוש הליכי חקירה. בדרך כלל המשטרה לא מזמנת עיתונאים לחשיפת מקורות אבל כאן הם מנסים לנקות את השם שלהם ולראות שההדלפה לא יצאה מהם."

יובל לידור אמר: "הוזמנתי להיחקר והתייצבתי במשטרה כמו כל אזרח שומר חוק. התבקשתי לענות על מספר שאלות, על חלקן עניתי ועל חלקן לא יכולתי לענות בגלל החיסיון העיתונאי."

גורם אחר המקורב לפרשה הוסיף: "הקלטת הוצגה לעיתונאים בצורה מסוימת שגורמת למשטרה ולפרקליטות לחשוד שהיא הוצגה על ידי מישהו מטעמם. לכאורה, אם ימצאו את מי שהציג אותה ניתן להאשים אותו בשיבוש הליכי משפט משום שיש כאן ניסיון מובהק וחסר תקדים להשפיע על סיקור הפרשה. הבדיקה הזו היא עלה תאנה, גם כי הם לא יוכלו לאתר את מי שהציג את הקלטת וגם כי אין למערכת יכולת לטפל בו כראוי." לוואלה! ברנז'ה נודע כי גם עורכת הדין שילה ענבר מפרקליטות מחוז צפון נשאלה בעניין הצגת הקלטת והכחישה את מעורבותה בהצגתה.

מדוברות המטה הארצי נמסר בתגובה: "ככלל, מסירת מידע/ ידיעה של עובד ציבור ובכלל זה שוטר, ללא סמכות, לאדם שאינו מוסמך לקבלם, הינה עבירה פלילית לפי סעיף 117 לחוק העונשין וכן מדובר בעבירה משמעתית על פי פקודות המשטרה, כאשר הנושא מובהר ומוגדר הן בנהלי המשטרה והן בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, בדבר 'קווים מנחים לחוקרים, לתובעים ולדוברים לעניין פרסומים מחקירות'. באשר לבדיקה הנערכת בדבר ההתנהלות בתיק נשוא הפנייה, הרי שהבדיקה טרם הסתיימה ולפיכך, לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully