וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כלבים ומפגינים

ענת קם

19.3.2008 / 15:58

צוות של "כלבוטק" עוכב במשטרת אשקלון יחד עם השחקנית אורנה בנאי ויו"ר תנו לחיות לחיות במהלך הפגנה נגד הוטרינר העירוני

השחקנית אורנה בנאי נעצרה היום במהלך הפגנה שהתקיימה באשקלון נגד מנהל השירות הוטרינרי בעיר, ד"ר יואב צדוק. עמה נעצרה יושבת ראש עמותת תנו לחיות לחיות, אתי אלטמן. במהלך השבוע האחרון התקיימו מספר הפגנות באשקלון בעקבות שידור תחקיר בכלבוטק, שחשף כי הוטרינר העירוני מרדים בעלי חיים בתחנת ההסגר העירונית ללא ניסיון לאתר את בעליהם.

צוות של צלם וכתבת "כלבוטק" עוכב במשטרה בדרישה להעביר את הקלטות שצולמו במהלך סיקור ההפגנה. גורם עיתונאי תקף בחומרה את דרישת המשטרה ואמר: "לא זוכר מתי אי פעם עצרו עיתונאי בניסיון להחרים ממנו חומר שצולם במהלך סיקור. זו פגיעה דרמטית בחופש העיתונות."

גולן יוכפז, עורך כלבוטק, אמר בתגובה: "שוטרי משטרת אשקלון תבעו מכתבת כלבוטק וצלם המערכת להעביר להם את הקלטת שצילמו במהלך האירועים, אולם אנו נפעל בכל דרך כדי לא להעביר קלטת זו לידי המשטרה. הגוף היחידה שיכול לתבוע מעיתונאים להעביר לידיו חומר עיתונאי הוא רק בית המשפט. אם המשטרה מבקשת להשיג את הקלטת ראוי שתפנה לבית המשפט ואנחנו נכבד את החלטתו."

עורך הדין ראובן לדיאנסקי, מנכ"ל תנו לחיות לחיות, אמר בשם אלטמן ובנאי: "הגענו הבוקר על מנת למחות מחאה שקטה אל מול בניין עיריית אשקלון ולדרוש מראש העירייה, ששה ימים לאחר פרסום הכתבה בכלבוטק לפטר לאלתר את הוטרינר העירוני החשוד בביצוע מעשים של התעללות והתאכזרות בבעלי חיים. צר לנו, שמשטרת אשקלון אשר הגיעה למקום עם כוחות שיטור מתוגברים ניסתה לסלק חמישה עשר מוחים מהמקום. מאחר שבניין עיריית אשקלון הוא בניין ציבורי ביקשו אורנה בנאי ואתי אלטמן להגיע ללשכתו של ראש העירייה במטרה למסור לו מכתב שאורנה כתבה ובו היא דורשת שיתערב בעניין. אני מצפה שבאותה מידה של נחישות שמשטרת אשקלון גילתה בעניין, היא תגלה גם בחקירה שלה נגד הדוקטור יואב צדוק."

גורם בעיריית אשקלון ביקש להדגיש כי בנאי ואלטמן לא התפרעו בלשכת ראש העירייה וכי הפגישה עמן עברה ללא אירועים חריגים. הגורם הוסיף ואמר: "אני לא יודע למה עצרו אותן, לא היה לזה קשר אלינו."

טרם התקבלה תגובת המשטרה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully