וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך מוסף הארץ נחקר במשטרה

קובי מנדל וענת קם

20.3.2008 / 13:15

פרטים המופיעים היום בכתבת השער של מוסף הארץ על עמליה מרגלית-שחם, נמצאים בצו איסור פרסום. המשטרה בודקת

שוטרי משטרת מרחב העמקים חקרו הערב את עורך מוסף "הארץ", ניר בכר, ואת כתבת העיתון, בחשד שהפרו צו איסור פרסום שהוצא על ידי השופט ג'ורג' אזולאי. הצו הוצא לבקשת המשטרה החוקרת חשד ששני בני אדם נרצחו בנסיבות מסתוריות בצפון לפני כמה שנים. למרות צו איסור הפרסום, התפרסמה היום בעיתון כתבה מורחבת על הפרשה. העורך והכתבת נחקרו תחת אזהרה ובתום החקירה שוחררו בערבות. ניר בכר סירב להגיב לדברים.

מרחב העמקים של משטרת ישראל בודק חשד לעבירה על צו איסור פרסום במוסף הארץ. במוסף מתפרסמת כתבה על עמליה מרגלית-שחם, החשודה כי התחזתה לחולת סרטן וניסתה לגייס כספים במרמה. בכתבה, בה משולב ראיון עמה, מופיעים גם פרטים מעברה, כולל נסיבות מותם של הגברים להם היתה נשואה ופרשיות שונות בהן הייתה מעורבת.

לפני יומיים הוצא צו איסור פרסום על פרטים שונים בפרשה. ב-18 במרץ, נחתם בבית משפט השלום בנצרת צו איסור פרסום בהמשך לבקשת מחלק התשאול במרחב העמקים. בצו איסור הפרסום נכתב כי ביחידה מתקיימת חקירת רצח שהתקיים ב 13 באפריל 2000, "...זאת לאחר עיון פרקליטות מחוז צפון בתיק והוחלט שיש לחדש את החשדות שמדובר ברצח ולא בהתאבדות. קדם לאירוע זה מקרה נוסף ושם גם נפטר בן זוגה לשעבר... כתוצאה מירייה." בהמשך מציינת המשטרה כי מדובר בחקירה רגישה שפרסומה עלול לפגוע בה ומבקשת איסור פרסום על כל פרטי החקירה.

חלק מהפרטים שהופיעו בכתבה נמצאים גם בידי כלי תקשורת אחרים, אולם שם בחרו לא לפרסם אותם לאור הצו שהוצא. יועצים משפטיים של משטרת מרחב העמקים בוחנים כעת את הכתבה ובודקים אם אכן בוצעה עבירה על צו איסור הפרסום.

בעיתון הארץ בחרו שלא להתייחס לדברים.

(עדכון אחרון 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully