וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PR זה השחור החדש

רוני שוקן

23.3.2008 / 12:42

כש"אולפן שישי" מקפידה לשדר חדשות טובות מה הפלא שדו"צ מאפשר לה גישה בלעדית ליחידת הלווינים. רוני שוקן על הגישה האנטי-עיתונאית של חדשות 2

ההחלטה של דובר צה"ל לאפשר בלעדית לחדשות ערוץ 2 להיכנס ליחידת הלוויינים של אגף המודיעין היא עדות מפחידה נוספת לעיתונות החלשה שמאפיינת את חדשות ערוץ 2, ולסימביוזה שיש בין חברת החדשות לבין מושאי הסיקור שלה.

יהיו שיטענו שההחלטה מובנת מאליה בגלל פער הרייטינג בין ערוץ 2 לערוץ 10. אבל ההסבר הזה, גם אם יש בו משהו, לא מספיק טוב. ראשית, לא מדובר בהדלפה קיקיונית, שרק בלעדיות מצדיקה דיווח עליה בערוץ 2, אלא בצילומי הכור הגרעיני של איראן על ידי לווין ריגול ישראלי. אפשר להניח שגם ללא בלעדיות אף ערוץ – כולל ערוץ 2 – לא היה מרשה לעצמו לוותר על הצילומים. שנית, גם פער ברייטינג עלול שלא להספיק, כי לפעמים עדיפה חשיפה טובה מול מספר קטן יחסית של צופים על חשיפה פחות טובה מול מספר צופים גדול יחסית.

אז למה בכל זאת לתת בלעדיות לאולפן שישי? אולי בגלל שהמגיש אוהב לשדר חדשות טובות (פעם היו קוראים לזה PR, אבל זה היה כשהעיתונאי והדובר לא היו באותו צד של המתרס). אולי בגלל שבשביל דובר צה"ל אבי בניהו, הכתב זכור לטובה מהראיון (ה"בלעדי" כמובן) עם הנשיא לשעבר קצב, שבו השאלה הקשה ביותר אל מי שאותה עת היה חשוד בסדרה ארוכה של עבירות מין הייתה בערך: "כמה קשה היה למשפחתך בשבועות האחרונים?"

ובכלל, מי רוצה להתעסק עם ערוץ 10, שבינתיים חושף את חשבונות ההוצאות המנופחים לכאורה של יושב-ראש הליכוד בנימין נתניהו בנסיעתו בלונדון, ואת פרשת מפעל הפיס? מי יודע לאן שם ייקחו את זה?

מה עושה אשתו של ארז רותם?

העובדה שהכתב שנשלח לעשות את כתבת הלווין איננו הכתב הצבאי, כבר מעידה על גישה אנטי-עיתונאית. חומר מודיעיני הוא חומר סבוך, שדרושה בקיאות להבנתו. האם לכתב שלא מתעסק עם מודיעין וצבא ביום-יום יש כלים להתמודד עם חומר רגיש דוגמת צילומי הכור הגרעיני של איראן? אני חושב שלא. ברור למה לדו"צ נוח שהכתב יהיה הדיוט בנושא: הוא יקשיב יותר בשקיקה ופחות בביקורתיות לניתוחים של אנשי המודיעין. גם לא יהיה לו עם מי להצליב את הפרטים שישמע. אני מתקשה להבין איך גוף חדשות מסכים שכתבה כל כך חשובה ו"בלעדית" תיעשה על ידי כתב ללא מיומנות בתחום ("האם הלווין יכול להראות לי מה אשתי עושה עכשיו?")

מה ישראלי בעיני? צילומים אוהדים של חיל המודיעין שלנו בתפארתו, מובאים במדורת השבט, על ידי מגיש, שיש האומרים, שהגשת אולפן שישי היא התחנה האחרונה שלו לפני חציית הקווים לפוליטיקה. אולי לקראת העתיד, טוב באמת להרגיל את העיתונאים בנווה אילן שסיקור אוהד זה עיתונות במיטבה. הדוברים כבר ערוכים לסייע עם סיפורים בלעדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully