וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוייקט תגלית

ענת קם

25.3.2008 / 15:17

חוקר שעקב אחר שידורי רדיו BBC בערבית בזמן מלחמת לבנון, טוען כי הוא משמש במה לתומכי איראן ויוצר דמוניזציה של המערב

דו"ח חדש טוען כי רדיו BBC בערבית סיפק במה לתומכים באיראן ובפעולותיה. הדו"ח נכתב על ידי עורך הדין טרוור אסרסון ויוצג מחר בכנס שמקיים "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה". הדו"ח המלא הועבר ללשכת העיתונות הממשלתית בישראל ולראשי ה BBC בלונדון.

אסרסון מלווה מזה תקופה ארוכה את סיקור ישראל ברשת BBC. במהלך המלחמה הוא עקב עם צוות מקצועי אחר תוכנית הפרשנויות המרכזית של הערוץ, "חדיט א-שעה", דבר השעה. לדבריו, מהמעקב עולה כי בתוכנית ניתנה במה לפרשנים המצדדים באיראן ועמדותיה. כמו כן, רבים מהדוברים יוצרים דמוניזציה של המערב בכלל וארצות הברית בפרט, זאת בזמן שלחמו הבריטים לצדם של האמריקאים בעיראק ובאפגניסטן.

בדו"ח נבחן סיקור הצד הישראלי במלחמה והוא טוען כי לסבלו של הצד הישראלי כמעט ולא ניתן ביטוי, בעוד אזרחי לבנון זוכים לסיקור מקיף ואוהד. פרשני הערוץ, כך נאמר, כלל לא ניסו להסתיר את נטיות לבם ואת אהדתם הברורה לצד הלבנוני ולאנשי חיזבאללה.

"ה BBC הנה תחנת שידור ציבורית", אומר אסרסון, "ועל כל אגפיה להתאים עצמם לסטנדרטים ולכללי האתיקה הנהוגים בתחנה זאת מזה שנים. לא ייתכן כי תחנת הרדיו בערבית תהייה כפופה לכללים אחרים. מדיניות ה BBC כלפי ישראל מוכרת לנו מזה שנים, אולם העובדה כי חיילים בריטים נלחמים בחזית בזמן שתחנת שידור הממומנת בכספי הוריהם ובני משפחתם משדרת דברי תמיכה באויביהם היא בלתי נסבלת".

תחנת הרדיו של BBC בערבית משדרת מזה שנים רבות. היא זוכה לאחוזי האזנה גבוהים והיא נתפסת כאמינה. לאחרונה הקים ה BBC גם רשת טלוויזיה בערבית המשדרת כעת שידורי ניסיון.



  • עוד באותו נושא:
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully