וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדים מקבלים את פניו של עורך הארץ החדש

סוכנויות הידיעות

15.4.2008 / 16:15

העיתון הצרפתי "לה מונד" לא הודפס אתמול בשל שביתת העובדים נגד התוכנית לפטר 130 עובדים. כשליש מהמפוטרים עיתונאים

צוות העובדים של העיתון הצרפתי "לה מונד" פתח בשביתה נגד ההנהלה אתמול. לראשונה העיתון לא הודפס ולא הגיע לדוכנים. השביתה באה בעקבות תוכניות ההנהלה לקצץ ברבע את מספר העיתונאים בעיתון. זוהי השביתה הראשונה בהיסטוריה של העיתון, בן ה-64.

התוכניות לקיצוץ של כ-130 עובדים בעיתון, שני שליש מהם עיתונאים, מגיעות כחלק מארגון מחדש של החברה, המיועד להתמודדות עם הפסדי העיתון ולמניעת ניסיונות השתלטות.

עובדי העיתון קיימו אתמול צעדה במחאה על תוכניות ההנהלה. אריק פוטורינו, אשר נבחר למנהל החברה בדצמבר, אמר כי על אף השביתה בכוונתו להמשיך עם תכניתו לקצץ במשרות.

עובדי "לה מונד" דורשים מההנהלה לשקול מחדש את תוכנית הקיצוצים. הם קוראים להדוף הצעת רכש של שני בעלי המניות הגדולים בחברה, מחשש שזה יפגע בחופש העיתונאי של "לה מונד".

במהלך העשור האחרון נסוג לה מונד מסגנונו הקפדני, התחיל להציג תמונות ועבר לסקר נושאים קלילים יותר. העיתון נותר בעל השקפה שמאלנית בעיקרו.

לה מונד סבל מירידה במכירות בשנים האחרונות. בשנת 2007 רשם העיתון הפסד של 15 מיליון יורו (כ-22.5 מיליון דולר). רווחים לא נרשמו ב-7 השנים האחרונות. לעיתון חובות בגובה 160 מיליון יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • לה מונד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully