וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס מדווחת על הפסד רבעוני

נמרוד הלפרן

17.4.2008 / 17:13

זאת בעקבות נפילה של 11% בהכנסות מפרסום. הכנסות החברה מפרסום צפויות לרדת בחודש אפריל בשיעור של כ-5%

מו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס דיווחה היום על מעבר להפסד נקי ברבעון הראשון של השנה, על רקע המשך השחיקה בהכנסותיה בעקבות מחיקות נכסים והאטה בהכנסות מפרסום מודעות.

החברה, המוציאה לאור את העיתון באותו שם, רשמה ברבעון הפסד נקי של 335 אלף דולר, או פחות מסנט למניה, לעומת רווח נקי של 23.9 מיליון דולר, או 17 סנט למניה. תוצאות החברה כללו מחקות בסך 7 סנט למניה לצד רווח מהחזרי מס של 3 סנט למניה.

הכנסות ניו יורק טיימס - הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר - ירדו ב-4.9% לעומת התקופה המקבילה, ל-747.9 מיליון דולר. הכנסות החברה מפרסום צנחו ב-11% בעקבות נפילה חדה בהכנסות של חטיבת המדיה החדשותית של החברה, אשר כולל את העיתון ניו יורק טיימס ואת העיתון אינטרנשונל הראלד טריביון. הכנסות החברה מפרסום באינטרנט גדלו ב-16%.

במבט קדימה, העריכה מנכ"לית ניו יורק טיימס, ג'נט רובינסון, כי הכנסות החברה מפרסום צפויות לרדת בחודש אפריל בשיעור של כ-5%.

ניו יורק טיימס, כמו מו"ליות אחרות, נאלצה לקצץ בהוצאותיה, תוך הענקת חבילות פרישה מוקדמת לעובדים ואפשרות גם לפיטורים, בניסיון להתמודד עם הירידה החדה בהכנסות מפרסום.

ראש משפחת סולצברגר, ארתור סולצברגר - הבעלים, היו"ר והמו"ל של ניו יורק טיימס - נתון בשנים האחרונות לביקורת גוברת על שליטתה של המשפחה בחברה. משפחת סולצברגר שולטת בחברה באמצעות החזקותיה ב-88% ממניות קלאס B של החברה, אשר מהוות 1% בלבד משווי השוק של החברה, אולם מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור ב-9 מתוך 13 חברי דירקטוריון החברה.

מניות קלאס A של ניו יורק טיימס, מהן מחזיקה המשפחה בכ-19% בלבד, מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור בארבעת חבריו הנותרים של דירקטוריון החברה.

בשנה שעברה נרשמה הסלמה ביחסים בין משפחת סולצברגר לבין בעלי מניות החברה, ובראשם בנק ההשקעות , לאחר שהמשפחה משכה את נכסיה הפרטיים שנוהלו על ידי מורגן סטנלי על רקע ביקורת מצד מנהל השקעות בבנק על שליטת המשפחה בחברה. בין הנכסים שמשכה משפחת סולצברגר ממורגן סטנלי, היו גם החזקות המשפחה בניו יורק טיימס בשווי של 690 מיליון דולר, שבנק ההשקעות החזיק בהן כנאמן.

החלטת המשפחה התקבלה לאחר שחסן אל-מסרי, מנהל זרוע ההשקעות של מורגן סטנלי, אשר מחזיק עבור משקיעים חיצוניים בכ-7% ממניות ניו יורק טיימס, דרש מהחברה בשנת 2006, לזנוח את מבנה המניות הנוכחי שלה, אשר מעניק למשפחה את השליטה בדירקטוריון ניו יורק טיימס.

אל-מסרי קרא לראשונה בחודש אפריל 2006 לניו יורק טיימס לערוך הצבעה על שינוי מבנה המניות של החברה באסיפה השנתית של בעלי המניות, לאחר שמחיר מניית ניו יורק טיימס נחתך ביותר ממחצית בתוך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully