וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבול הוא השמים

נמרוד הלפרן

20.4.2008 / 18:04

חיים סבן עשוי לרכוש נתח ב-ITV, רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה. זאת בעקבות החלטת הרגולטור בבריטניה נגד ניוז קורפ

איל המדיה הישראלי-אמריקאי, חיים סבן, וחברת הטלוויזיה הגרמנית RTL הביעו עניין ברכישת החזקותיה השנויות במחלוקת של בריטיש סקיי - חברת הטלוויזיה בתשלום הבריטית הנשלטת על ידי ניוז קורפ של איל המדיה רופרט מרדוק - ב-ITV רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר בבריטניה; כך דיווח היום העיתון הבריטי "טלגרף".

בריטיש סקיי הדהימה את שוק הטלוויזיה הבריטי בנובמבר 2006 כאשר רכשה נתח של 17.9% בחברת ITV, תמורת 940 מיליון ליש"ט. זאת, זמן קצר לאחר דיווחים ראשונים על כוונת חברת הטלוויזיה בכבלים הבריטית, וירג'ין מדיה, להגיש הצעת רכש ל-ITV.

ג'יימס מרדוק, מנכ"ל בריטיש סקיי, טען באותה עת כי רכישת הנתח ב-ITV היא השקעה אסטרטגית שנבעה מהערכת החברה כי מניות ITV נסחרו במחיר הנמוך משוויין האמיתי. עם זאת, רשויות הרגולציה בבריטניה קבעו כי החזקותיה של בריטיש סקיי ב-ITV עלולות לגרום פגיעה במגוון זוויות סיקור החדשות במדינה, ועל כן הורו לחברה לצמצם את החזקותיה ב-ITV לפחות מ-7.5%.

ניוז קורפ מחזיקה בנתח של 36% משוק העיתונות הבריטי, והנתח של בריטיש סקיי ו-ITV בשוק הטלוויזיה הבריטי מגיע ל-30%, לפי נתוני DTI.

מאז רכישת הנתח ב-ITV על ידי בריטיש סקיי, נפל מחיר מניית ITV ביותר מ-40%, ועל כן מעדיפה בריטיש סקיי שלא למכור את הנתח שלה ב-ITV בשוק, כדי להימנע מהפסדים כבדים. מכירת הנתח לסבן, אשר שיתף פעולה בעבר בהצלחה עם ניוז קורפ, עשויה להיות הפתרון.

סבן, אשר הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", עשה הון מפיתוח וממכירת ערוץ "פוקס פמילי", ביחד עם ניוז קורפ. סבן, אשר הונו מוערך ב-3 מיליארד דולר, הוא מבעלי חברת בזק הישראלית ומבעלי יוניוויז'ן - רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית, אותה רכש בראש קבוצת משקיעים תמורת 12.3 מיליארד דולר, ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully