וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

700 מליון שקל - תקציב התוכן של HOT

יעל ולצר

29.4.2008 / 7:10

מסמך פנימי חושף כמה משלמת HOT לערוצים הזרים, את תקציב התוכן (700 מליון ש') ואת הרייטינג (הצרפתים וההודים שולטים)

חברת הכבלים משלמת מאות אלפי דולרים בשנה לערוצים עם שיעורי צפייה נמוכים במיוחד; במרבית הערוצים הללו צופים כמה מאות אנשים בלבד בממוצע - כך עולה ממסמך פנימי של HOT שהגיע ל-TheMarker. בין היתר, כולל המסמך נתונים על הסכומים שמשלמת HOT למרבית הערוצים הזרים המועברים בה והרייטינג הממוצע בהם בקרב מנויי הממיר האנולגי, שמספרם מוערך ב-200 אלף איש. על פי המסמך, מקבלת HOT מערוץ הקניות 2% מהכנסות הערוץ.

עוד עולה מהמסמך כי HOT בודקת 30 ערוצים זרים, מהם תבחר אילו כדאי לה להסיר מחבילת הבסיס שלה. המטרה של HOT היא לפנות רוחב פס לערוצים אחרים, חדשים, שיהיו רווחיים יותר בעבורה. כמו כן נודע כי ב-HOT מתכוונים להעלות את מחירי חבילת הבסיס למנויים האנלוגיים ב-15% (באמצעות הצמדה למדד לאורך ארבע השנים האחרונות).

סקי ניוז: 100 אלף דולר ל-0.1% רייטינג

במסמך, שהופץ ב-HOT לפני כשלושה חודשים, נחשף כי חברת הכבלים נמצאת בימים אלה במשא ומתן עם חלק מהערוצים, כדי להחליט אם להשאיר אותם בחבילת הבסיס או לסיים את החוזה איתם, אם לא יוזילו את העלויות.

מדובר בכ-30 ערוצים, במיוחד ערוצים זרים שונים, בהם ערוץ הספורט האמריקאי, וערוצים ערביים כמו אל ג'זירה. HOT עורכת סקרים ודוגמת את הצפייה בערוציה בין השעות 13.30 ל-1.00, והמספר שמתקבל הוא הממוצע של מספר האנשים שצפו בערוץ במשך השעות בהן בוצע הסקר.

כך למשל, HOT משלמת לערוץ Sky news כ-100 אלף דולר בשנה, ורק 0.1% מצופיה האנלוגיים צופים בו - כלומר 200 צופים בממוצע. מדובר במצב שבו העלות גבוהה במיוחד לעומת אחוז צפייה דל. כך גם לגבי ערוץ METV, ש-HOT משלמת לבעליו דולר אחד לכל מנוי שלה בשנה, משמע כמיליון דולר בשנה לערוץ השידורים של המזרח התיכון. גם בערוץ זה צופים 200 איש בממוצע. HOT משלמת באותו אופן דולר אחד לכל מנוי שלה לערוץ - ART1 ערוץ פרטי של הרשת הערבית ART, שמשדר מנסיכויות המפרץ - למרות שמספר הצופים בו נמוך, וכך היא גם משלמת תשלום קבוע של כ-120 אלף דולר בשנה לאל ג'זירה על אף אחוז הצפייה האפסי.

גורם תקשורת הסביר: "ל-HOT יש כיום 936 אלף מנויים, מהם 200 אלף מנויים על אנלוגי (חלקם גם על דיגיטלי). תקציב התוכן של HOT נאמד ביותר מ-700 מיליון שקל בשנה, וכשמוסיפים על קניית התוכן הזו את הממירים והתשתיות מגיעים לסכומי עתק, וזה בלתי מתקבל על הדעת". לדברי מקורות בענף, זו הסיבה שבשנה וחצי האחרונות הסירה HOT מחבילת הבסיס כחמישה ערוצים וגם אישרה זליגת תכנים, כמו מערוץ הספורט שבחבילת הבסיס לערוץ הספורט שבתשלום, אבל העלתה ערוצים חדשים בחינם, בהם ערוצי סרטים חדשים.

לעומת הערוצים ש-HOT משלמת להם זכויות שידור, יש ערוצים שמשלמים ל-HOT כדי שישדורו בה, ויש ערוצים שמשודרים בה מבחינה היסטורית ללא תשלום, ורק עכשיו נבדקת כדאיותם מחדש. "ברור שמטרתה העיקרית של חברת הכבלים, במיוחד גם בתקופה של תחרות קשה בחברת הלוויין, היא להעביר כמה שיותר תכנים לערוצים בתשלום ולהגדיל רווחים", אמר הבכיר.

מ-HOT סירבו להגיב לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully