וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה נגד מתן זיכיון הרדיו בשרון לרדיוס

ענת קם

29.4.2008 / 11:39

בית המשפט קבע כי בשלב זה לא תתבצע התקשרות באמצעות מתן זיכיון או הסכם זיכיון בין הרשות השנייה וקבוצת רדיוס

בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים הוציא היום צו מניעה ארעי נגד מתן הזיכיון לקבוצת רדיוס במכרז הרדיו האזורי בשרון. הצו ניתן בעקבות העתירה שהגישה קבוצת "רדיו מאה - מחברים את האנשים" אתמול לבית המשפט, בטענה שהמכרז נוהל והוכרע בהתנהלות פגומה, הכוללת ניגודי אינטרסים אצל יועצי התוכן והתעלמות מסוגיית בעלויות צולבות.

בהחלטתו קבע השופט יהונתן עדיאל כי בשלב זה לא תתבצע התקשרות באמצעות מתן זיכיון או הסכם זיכיון בין הרשות השנייה וקבוצת רדיוס, שזכתה במכרז. בעבר עתרה קבוצת רדיו מאה נגד המכרז וניסתה למנוע את קבלת ההחלטה על הזוכה במכרז באזור השרון. הבעלים של רדיו מאה הם ליאון צימן, אורי שנער והמרכז הבין-תחומי בהרצליה. בשבועיים הקרובים יגישו הרשות השנייה ושתי הקבוצות האחרות שניגשו למכרז, רדיוס ורדיו 100, את תשובותיהן לבית המשפט.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: " הרשות סבורה כי אין בסיס לעתירה. מועצת הרשות השנייה פעלה במקצועיות ובשקיפות בדומה לכל המכרזים שניהלה. באשר לצו הביניים - מדובר בהליך שגרתי משפטית שאין בו ולא כלום לגבי החלטת בית המשפט לגופו של עניין".

הארץ: דאבוש לשנער - "אני עוד אבוא איתך חשבון"

אסף כרמל מפרסם הבוקר בהארץ כי לטענת "רדיו מאה", מועצת הרשות נמנעה מלפסול את חוות דעתו של יועץ התוכן נפתלי בן סימון, אף שהסתיר ממנה שניסה להתקבל לעבודה במרכז הבין-תחומי בהרצליה, השותף להפעלת "רדיו מאה", אך נדחה. בעתירה מצוטט קטע מחוות הדעת של בן סימון, שמעלה טענות ספוקלטיוויות בנוגע ליתרונות שמתכוון המרכז להפיק משותפתו בהפעלת הרדיו.

מנגד, לטענת העותרת, הרשות החליטה לפסול חוות דעת של יועץ כלכלי המשמש מרצה אורח במרכז הבין-תחומי. "באותה נשימה", נכתב בעתירה, "לא פסלה המועצה את אחת מחברותיה, ד"ר רויידה אבו-ראס, מרצה בכירה בבית ברל, אשר 'רדיוס' הצהירה שתעבוד בשיתוף פעולה עמו".

בכתב העתירה נטען כי הצעת "רדיוס" פסולה מיסודה בנימוק של בעלות צולבת - מחזיקי השליטה ב"רדיוס" הם שאול ויוסי אלוביץ', מבעלי חברת יס. אלא שמועצת הרשות לא דנה כלל בבעלות הצולבת ב"רדיוס".

עוד נכתב בעתירה: "ביום שבו התקיים הדיון בוועדת המכרזים ניגשו בעלי תפקידים מרכזיים ברשות השנייה לבעלי 'רדיו מאה' ואמרו: 'אנחנו מתביישים' ו'אתם לא מאמינים מה קורה פה'. גם כיום, לאחר שפורסמו תוצאות המכרז, בעלי תפקידים בכירים מלינים על ההתנהגות המחפירה".

בנוסף מפורטת בעתירה התקרית הבאה: "בסיום המצגת של 'רדיו מאה' בפני ועדת המכרזים הודיעה יו"ר הרשות נורית דאבוש לאורי שנער, כי 'עוד תבוא אתו חשבון'. הדברים נאמרו על רקע כתבה שהתפרסמה על דאבוש באותו יום (ב'הארץ') בנוגע לקשריה עם שי נשר. דאבוש ייחסה את פרסומה לשנער, אף שלא היה לו קשר לכתבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully