וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון זמני לעובדי רשות השידור

ענת קם

29.4.2008 / 16:56

בית המשפט נעתר לפניית ההסתדרות: צו מניעה זמני נגד רשות השידור בעקבות הודעת הועד המנהל על ביטול הסכמי העבודה הקיימים

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוציא לפני שעה קלה צו מניעה זמני נגד רשות השידור . ההסתדרות הגישה הבוקר את הבקשה באמצעות עורכי הדין שי תקן ודורון יפת בעקבות הודעת הועד המנהל של הרשות על ביטול הסכמי העבודה הקיימים ברשות עד מחר. דיון בעתירה נקבע לשבוע הבא.

בפנייתה לבית המשפט מהבוקר, ביקשה ההסתדרות לא לפגוע בזכויות העובדים ובתנאי עבודתם, למנוע את יישום הצעדים החד צדדיים, להימנע מביטול ההסכמים הקיבוציים ולשוב לאלתר לשולחן המשא ומתן בתום לב ובצורה עניינית בכל הנוגע לרפורמה. הסתדרות עובדי המדינה נמצאת במשא ומתן עם הנהלת רשות השידור מזה למעלה מחצי שנה.

לטענת ההסתדרות, העובדים הביעו נכונות ללכת לקראת ההנהלה בכל הנוגע לרפורמה ברשות השידור, אולם ההנהלה ומשרד האוצר לא נתנו עדיין שום התחייבות לגבי האיתנות של רשות השידור לאחר הרפורמה. משה גביש, יושב ראש רשות השידור, הודיע בעבר כי אם לא תושג התקדמות משמעותית בדיוני הרפורמה, תחל הרשות בהקפאת הליכים.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי אומר היום: "הועד המנהל של רשות השידור לא הותיר לצערי ברירה, אלא לפנות לבית הדין בבקשה לצו מניעה. החלטתו החד צדדית עומדת בניגוד לקצב משא ומתן המתקיים לאור ריבוי הצדדים. אין אנו יכולים לקיים משא ומתן בתום לב כאשר מנגד קיימת החלטה לבטל את כל ההסכמים וההסדרים הקיבוציים, בבחינת אקדח המכוון לכיוון ציבור העובדים על מנת לאלצו לוותר על זכויות אשר נצברו לאורך שנים".

מרשות השידור נמסר: "מובן מאליו שרשות השידור תכבד את החלטת בית המשפט ותגיש את עמדתה לבית הדין עד ה 5 במאי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully