וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריכוז מערכות

ענת קם

29.4.2008 / 18:41

מקומוני רשת שוקן ברחבי הארץ יערכו בקרוב במשרדי מערכת העיר בתל אביב. ההערכה: המהלך יובל לפיטורי עובדים רבים

רשת שוקן מקימה מערך עריכה מרכזי לכל מקומוני הרשת. במסגרת זו, ייערכו ידיעות החדשות, כתבות, תחקירים ועיצוב גרפי במסגרת מערך עריכה מרכזי, במערכת עיתון העיר בתל אביב. מהלך זה מהווה המשך ישיר למהלך המיתוג של הרשת בשנת 2007.

עבודת הכתבים ומערך המכירות במקומונים השונים ימשיכו לפעול במתכונת של המערכות המקומיות ברחבי הארץ. עוד במסגרת המהלך, תשודרג גם מערכת המחשוב במערכת העיר בתל אביב ומערכות גראפיות ותוכנות חדשות יותקנו על ידי יחידת המחשוב של קבוצת הארץ. ההערכה היא כי מהלך כזה של ריכוז המערכות יביא לפיטורים של עובדים ברשת המקומונים.

עובד באחד ממקומוני הרשת אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "יהיו עשרות עובדים שיילכו הביתה. הפיטורים הם בלתי נמנעים, בעיקר ברמת ההפקה, שכתוב וגרפיקה אבל עלול להגיע גם לכתבים עצמם. אין לי ספק שזה יחליש את האחיזה בשטח. אם העורכים שעובדים היום יישארו כנראה שתהיה להם אוטונומיה זו או אחרת אבל לא כולם יישארו. אפשר להגדיר את זה כרחוק מהעין רחוק מהלב".

אותו עובד הוסיף ואמר: "סביר להניח שתהיה מעורבות גדולה יותר של העורך הראשי, אבל מבחינת תדמית העיתונים ייתפסו כפחות רציניים בעיני הציבור. רשת שוקן נחשבה במשך שנים לבית החרושת הכי טוב לכתבים ולתחקירנים, מיטב העיתונאים בארץ צמחו שם. הבעיה היא בדור ההמשך, יש פחות תקציב למערכות ורמת הכתבים ירדה. זה בולט בעיקר במקומוני הדגל, בירושלים, תל אביב וחיפה. כנראה שיהיה שם חיסכון כלכלי ניכר ואולי זו המטרה".

דבר המנכ"ל ודבר העורך

לדברי ישראל גולדשטיין, מנכ"ל רשת העיר: "מהלך זה מהווה נדבך נוסף בביסוס מותג 'העיר' כמותג ארצי, שהתחלנו עימו בשנה שעברה. מהלך זה יאפשר לממש את חזון הרשת בצורה טובה יותר ויבסס את מותג 'העיר' כמותג חזק בפריסה ארצית, תוך שמירת לוקאליות המקומונים באמצעות מערך כתבי השטח בערים. כמו כן, מהלך זה יאפשר לקהל הקוראים שלנו לקבל מוצר איכותי וחדשני יותר".

לדברי אבי סולומון, העורך הראשי של רשת העיר: "ריכזנו תחת קורת גג אחת נבחרת חלומות של עורכים מוכשרים ומנוסים. אני בטוח שסיעור המוחות המשותף של הצוות המגובש יחדיו יתרום ליצירתיות תכנים חדשים, כהמשך לתהליך הפיכתו של העיר למותג ארצי ומוביל. במקביל לכך יישמר הייחוד המקומי של המקומונים, כאשר כתבי השטח ימשיכו להיות חוד החנית של עיתוני הרשת ברחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully