וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוול סטריט ג'ורנל מאבד עצמאות?

סוכנויות הידיעות

30.4.2008 / 17:21

רופרט מרדוק מואשם בהפרת עצמאות העיתון. בכך שעקף ועדה ,שהוקמה כתנאי לרכישתו את דאו ג'ונס בפיטורי העורך הראשי מרקוס ברוקלי

ארבעה חודשים לאחר שרכש את "וול סטריט ג'ורנל", הואשם רופרט מרדוק על ידי ועדה עצמאית מיוחדת כי הפר את ההסכם להגן על החופש העיתונאי של ה"ג'ורנל". מרדוק הוא הבעלים של אימפריית המדיה ניוז קורפ - הכוללת את חברות הטלוויזיה בלוויין סטאר, בריטיש סקיי ודיירקטיוי, אולפני פוקס המאה ה-20 ושלל עיתונים ברחבי העולם. מרדוק רכש את ה"ג'ורנל" במסגרת קנייתה של חברת המדיה דאו ג'ונס לפני ארבעה חודשים.

הוועדה, שהוקמה כתנאי למכירתה של חברת דאו ג'ונס על ידי משפחת בנקרופט למרדוק ב-5 מיליארד דולר, טוענת כי מרדוק הסתיר ממנה את החלטתו לפטר את העורך הראשי של העיתון. חברי הוועדה לא קיבלו הודעה מראש על הפיטורים השנויים במחלוקת של מרקוס ברוקלי בשבוע שעבר.

הוועדה אמורה לייעץ למרדוק בכל שינוי בקרב השורות הבכירות של "וול סטריט ג'ורנל". עובדים בעיתון אמרו כי ברוקלי התפטר מכיוון שמרדוק קיצץ את כנפיו בהחלטות חשובות - במיוחד במינויו של רוברט תומסון, לשעבר עורך "טיימס", כמו"ל של ה"ג'ורנל".

למרות התפטרותו הסכים ברוקלי לשמש כיועץ לניוז קורפ, תאגיד המדיה של מרדוק. הוא אמר כי לא ראה לנחוץ להודיע לוועדה מראש על התפטרותו.

בני משפחת בנקרופט חששו כי המיליארדר האוסטרלי, מרדוק, לא יכבד את המסורת של החופש העיתונאי של העיתון. הוועדה היתה אחד הוויתורים להם הסכים מרדוק ברכישה. כמו כן הסכים לשלם למשפחת בנקרופט דמי יעוץ ומושב בדירקטוריון ניוז קורפ.

ג'ון מורטון, אנליסט מדיה, אמר כי מרדוק הפגין עזות רבה בעקיפתה של הוועדה. "ידענו מהתחלה שבעל הבית יעשה כרצונו", העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully