וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדיום הוא המסר

ענת קם

6.5.2008 / 13:01

בידיעות שולפים ציפורניים נגד החלטת מעריב והארץ לרמוז לנחקר נוסף בפרשת אולמרט ומאשימים את שני העיתונים שלחצו על פתיחת חקירה בנוגע להפרת צו איסור הפרסום

גורמים בידיעות אחרונות הרימו הבוקר גבה על החלטת העיתונים הארץ ומעריב לרמוז הבוקר לשמו של נחקר נוסף בפרשת אולמרט בניגוד לצו איסור פרסום, וזאת לאחר שלטענת אותם גורמים בידיעות, דווקא מעריב והארץ הם אלו שלחצו לפתוח בחקירה נגדו בחשד לעבירה על צו איסור הפרסום בפרשה לאחר הפרסום שהופיע ביודיעות ביום שישי. בידיעות אחרונות הוחלט לא פרסם את השם, שמופיע הבוקר בשערי שני העיתונים האחרים.

גורם בכיר בידיעות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו תמהים שהם חוגגים על ידיעות וכשזה נוח להם הם עוברים על צווי איסור פרסום בעצמם". במקביל, ממשיכה להתנהל חקירת המשטרה נגד ידיעות אחרונות בחשד לעבירה על צו הפרסום הראשון שהוצא על ידי המשטרה. היום נודע כי נוסף לכתב המשפטי יובל יועז, נחקרה היום גם הכתבת טובה צימוקי ובהמשך יזומנו גם כתבים ועורכים מהאתר ynet.

בפרשה הוצאו שני צווי פרסום, האחד ביום שלישי לאחר דיווח חדשות ערוץ 2 על חקירת שולה זקן, והשני בחמישי בלילה לאחר הדיווח כי אולמרט צפוי להיחקר ביום שישי. לדברי בכיר בידיעות, "אם ידיעות עבר על הצו, גם ערוץ 2 עבר על הצו, כאשר פרסם ביום חמישי בערב שאולמרט עומד להיחקר ביום שישי, כי 'אסור לפרסם כל פרט הקשור בחקירה'. והנה, המשטרה לא פתחה בחקירה נגד ערוץ 2. ואין לה גם שום טענה כלפיו. נהפוך הוא. אחרי הפרסום של גיא פלג ביום חמישי המשטרה הוציאה צו נוסף, שבו סוף סוף נוסף גם שמו של אולמרט. מה זה אומר? שגם המשטרה הבינה שהצו הראשון, והוא היחיד הרלוונטי לפרסום בידיעות אחרונות, לא חל על חקירת אולמרט ויש הכרח להוציא צו נוסף, אלא שצו זה הגיע לעיתונים רק ביום שישי". בעקבות הוצאת צו זה, הפסיקו כלי התקשורת לצטט את הפרסום בידיעות והמשטרה הודיעה כי תחקור חשד לעבירה עליו.

מעיתון הארץ נמסר בתגובה: "אנחנו כמו כולם, משתדלים לפרסם את מה שאפשר ולא לפרסם את מה שאי אפשר. לא הפעלנו לחץ על המשטרה, יובל יועז הוא חבר שלנו ואין לנו אינטרס שיחקרו אותו".

ממעריב נמסר בתגובה: "אנחנו מציעים לידיעות אחרונות לספור את מספר ההפרות הבוטות של צווי איסור פרסום בפרשה החדשה, ביום שישי האחרון וביום שני ועוד כהנה וכהנה דוגמאות של צפצוף על הצו ועל שלטון החוק. בעניין הטענה שהפעלנו לחץ על המשטרה, אנחנו לא חושבים שהארץ או אנחנו צריכים להפעיל לחץ כדי שהמשטרה תחקור הפרה בוטה של צו איסור פרסום".

דוברת אגף החקירות במשטרת ישראל, סגן ניצב מיכל חיים, אמרה לוואלה! ברנז'ה: "יש צוות חקירה שבודק את כל הפרסומים. לא מן הנמנע שיזומנו כלי תקשורת נוספים לחקירה, מן הסתם יש עבירות על צווי איסור פרסום גם בעיתונים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully