וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפגש בבית המשפט

ענת קם

11.5.2008 / 13:38

הבמאים והתסריטאים מאיימים לפנות לבג"צ לאחר שמכתב ששלחו ליועץ המשפטי של הרשות השניה בעניין פרסום סמוי לא נענה

איגודי הבמאים והתסריטאים מאיימים לפנות לבג"צ בשל מה שהם מכנים אי אכיפה של פרסומת סמויה בשידורי ערוצים 2 ו-10. האיגודים ירשו להורות לרשות השנייה לאכוף את החוק האוסר כליל פרסומת סמויה, או בשמה הנוסף - תוכן שיווקי. לדברי האיגודים, נכרת אזלת יד מתמשכת מצד הרשות, רפיון והשלמה עם תופעת הפרסומת הסמויה אף שזו כאמור אסורה.

לפני כשלושה שבועות פנו האיגודים באמצעות עורכת הדין סמדר בן נתן ליועץ המשפטי של הרשות השניה, עורך הדין דורון אבני, בדרישה להגביר את האכיפה של הרשות על שידורי הפרסומת הסמויה בערוצים שבסמכותה. לדברי האיגודים, דבר לא נעשה מצד הרשות ולפיכך החליטו האיגודים לעתור לבג"צ.

במכתב לרשות השנייה טוענים האיגודים: "ממש כמו תעשיית הסמים הקלים או הזנות, נדמה כי אין איש המעוניין לאכוף את החוק (...) אין המדובר רק באכיפה טכנית אלא בהכרעה ברורה של המחוקק שלא לאפשר תופעה זו, ולמרות זאת היא פורחת ומשגשגת... האיגודים מוכנים לעמוד לצד הרשות בדרישתה לאמצעי אכיפה נוספים כנגד הפרות החוק בתחום זה, ואולם, גם באמצעי האכיפה הקיימים טמון כוח רב, אשר למרבה הצער לא נעשה בו שימוש".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה אמר בתגובה: "הרשות השנייה אוכפת את הפרסום הסמוי לפי החוק והכללים הקיימים. אם אכן יתבצע שינוי חקיקה תידרש הרשות לכללים חדשים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully