וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך לא כלכלי(סט)

ענת קם

13.5.2008 / 13:34

גורמים בידיעות: ב-ynet לא ששים לשתף פעולה עם אתר כלכליסט שבדרך ואף מקימים דסק כלכלי שיפעל בנפרד מהאתר החדש

בידיעות אחרונות מתכוננים לעליית אתר כלכליסט: לוואלה! ברנז'ה נודע על מאבקים בין מדור הכלכלה של ynet ואתר האינטרנט של כלכליסט. גורמים בידיעות מספרים כי לאחרונה נתגלעו חילוקי דעות בין העורך הראשי של האתר, יון פדר ובין מו"ל כלכליסט, יואל אסתרון, על רקע שיתוף הפעולה הצפוי בין שני האתרים.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בחודש אוקטובר האחרון הודיע פדר לעורכי וכתבי הכלכלה של האתר על שיתוף הפעולה בין הגופים, עד ליציאת העיתון המודפס. עורכי הכלכלה של ynet עברו לשבת בבניין כלכליסט ברמת החייל ועבדו משם הן ל-ynet והן לכלכליסט, מתוך כוונה שהיחסים בין שני האתרים יעבדו על פי הפורמט הנהוג בין אתר הארץ לאתר TheMareker, כלומר ידיעות הכלכלה ב-ynet יפנו לאתר כלכליסט ובכך יזכה האתר החדש לחשיפה לה זוכה ynet.

אלא שלפני כחודש וחצי החליטו ב- ynet על חיזוק דסק הכלכלה והגדלת הפעילות העצמאית שלו, שאינה מבוססת על תכני כלכליסט. לצורך העניין מונה עורך חדש למדור (במקום עורך הכלכלה גבי קסלר שעבר לאתר כלכליסט עם הצוות הישן) וכן גויסו כתבים, חלקם ממדורים אחרים באתר.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי אחד מסלעי המחלוקת בין הגופים מצוי בהוראה של המו"ל ארנון מוזס, לפיה בכל בוקר יועלו ל-ynet כלכלה, כמה שיותר ידיעות מכלכליסט שיצא באותו יום. עוד נודע, כי היחסים המתוחים בין שני הגופים הובילו לכך שלפני מספר שבועות הוחלט ב-ynet לנתק את כתבי כלכליסט משרת המייל של ynet, במה שהוגדר על ידי אחד העובדים כ"מהלך כוחני" ובכך למנוע מהם קבלת ידיעות. לאחר התערבות של מספר בכירים הוחזרה התיבה, אולם הדבר הוסיף לעכירות האווירה בין הגופים.

גורם הבקיא בפרטי הסכסוך סיפר לוואלה! ברנז'ה: "להחלטה של מוזס מתנגדים גם יון פדר וגם יואל אסתרון. יון מנסה לעקוף אותה על ידי העלאת ידיעות עצמאיות של כתבי האתר בשביל להצדיק את קיומו של מדור הכלכלה, ויואל מנסה לשמור את כל הסקופים והידיעות הגדולות בלעדיים למוצר המודפס. נראה שכלכליסט לא רוצים לשתף פעולה עם ynet, הם רוצים שהאתר יהיה פרסומת לעיתון וששם יהיו הידיעות הגדולות".

יון פדר סרב להגיב לדברים, מכלכליסט נמסר: "בלבול מוח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully