וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תענוג למנוע עששת?

ענת קם

14.5.2008 / 13:38

חדשות ממגדל השן: העיתונאית והסופרת אבירמה גולן תובעת את דובי גל על הפרת זכויותיה על מחזה הילדים "קריוס ובקטוס".

הסופרת אבירמה גולן הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד השחקן דובי גל, חברת ההפקות שלו וחברת ההפקות משגב עורי. גולן תובעת שש מאות אלף שקלים בטענה להפרת זכויות יוצרים. לטענת גולן, התובעת יחד עם המוזיקאי מישה בלכרוביץ' באמצעות עורך הדין נחום גבריאלי, גל הפר את זכויותיה על הצגת הילדים "קריוס ובקטוס", שכתבה (על פי הספר הנורבגי) בשנת 1982.

על פי כתב התביעה, גולן ובלכרוביץ' הם בעלי כל הזכויות על המחזה והשירים שבו. במהלך השנים ההצגות הופקו על ידי חברת מטה אמנים, שפשטה את הרגל בשנות התשעים. לטענתם, גל, ששיחק את התפקיד הראשי בהצגה המקורית, החל להעלות את ההצגות באופן עצמאי לאחר סגירת מטה אמנים, תוך הפרת זכויות המחברים וללא ציון שמם ככותבים המקוריים, גם לא לאחר קבלת מכתבי התרעה מעורך דינם.

בתביעה נכתב עוד: "הנתבעים בחוצפתם אינם טורחים לתת קרדיט לתובעת כיוצרת המחזה המקורי ומחברת מילות השירים המקוריים ולתובע כמלחין המוסיקה והשירים המקוריים. בכך מפירים הנתבעים כולם את הזכות המוסרית של התובעים הקבועה בסעיף 4א' לפקודת זכות יוצרים. (...) מדובר בהימנעות מכוונת ממתן קרדיט לתובעים גם לאחר שהתובעים פנו אל הנתבעים באמצעות בא כוחם ודרשו פעמיים את תיקון המעוות".

דובי גל אמר בתגובה: "עוד לא קיבלתי את התביעה. הזכויות הן שלי מלפני עשרים וחמש שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully