וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השורד האחרון

ענת קם

16.5.2008 / 23:03

עזבו אתכם מקבוצות בפייסבוק. הדרך ל"הישרדות 2" עוברת דרך מלהק העל מורן מרציאנו, שבכלל הימר על מושיק, מעריץ את מוני מושונוב ובזמנו הפנוי מנגן בלהקה

רגע לפני הגמר הגדול של "הישרדות" חזרנו אל מי שאחראי ל-20 הפרצופים ששיגעו את המדינה בשבועות האחרונים. המלהק מורן מרציאנו, הוא אחד המלהקים המובילים בארץ. בגיל 30 הוא אחראי לפרצופים (ועוד איברים שהגיעו למסך) כמו אלו של מרינה קבישר, אלה מושקאוצן, סער פדידה מ"האלופה" ועוד רבים. בימים אלה הוא מלהק את השלאגר הבא של זכיינית ערוץ 2 רשת, הריאליטי "המרוץ למליון", ואת המיני-סדרה החדשה של HOT, "מרי לו" וכמובן את הדור הבא של הדן מנואים – העונה השניה של "הישרדות". בזמן הפנוי הוא כותב ובסיסט בלהקת "אוקטובר"..

ידעת מי יהיו הפיינלסטים של הישרדות ברגע הליהוק?

"ממש לא. אני התערבתי עם ההפקה שמושיק ייקח והפסדתי".

איך אתה מזהה את הדן מנו הבא?

"אין נוסחת קסם לזה, זה המון תחושת בטן, אינטואיציות לזהות מי מהאנשים יושב מולך באודישן ומנסה למכור לך משהו שהוא לא, לעומת זה הרבה פעמים יש אנשים שהם קפואים יותר באודישן אבל אתה יודע שבמאני טיים הם יכולים להידלק. גם הבנה של דמות, כשיושב מולך בן אדם, למשל עם דן מנו, קשה להתעלם מהכריזמה, מהיכולת הורבלית המעניינת. צריך לנסות לדלות דקויות בדיבור, בשפת הגוף, להבין מי הדמות שתספק ריאליטי ראוי. אגב, ההחלטה הסופית על הליהוק היא הרבה מעבר לאודישן. יש תחקירים מאוד מעמיקים ואבחונים פסיכולוגיים, דינמיקות קבוצתיות, עוד כלים שעוזרים לך להחליט. באודישן של שלוש דקות אתה יכול לקבל תחושה אבל ההבנה הסופית היא אחרי עוד הרבה שלבים מתקדמים".

"הישרדות" והיום שאחרי "הישרדות"

יש מתמודדים שלוהקו לשם הקוריוז? כמו מיה שהיתה המתמודדת הראשונה שעפה?

"כן, אבל מיה היא לא דוגמה טובה. אני באמת ובתמים חושב שאם היא הייתה נשארת היא הייתה עוד משה דן, הוא יכלה לפתח פה סלנג חדש במדינה אם היא הייתה נשארת. אבל כן, יש פעמים שאתה שותל בתוך התמהיל של הקאסט את הדמות-שתיים שהן טראבל-מייקריות, נניח שיר מ 'הדוגמניות', צריך לצפות מראש את ההומור, השפה, העניין שדמות מסויימת תתן לך ובגלל זה לשתול אותה שם. יש גם עניין של הגנבת ליהוק, למשל לקחת את עודד מנשה ולשים אותו בתפקיד של זיין מניאק, כמו הדמות שגילם ב'האלופה 2'. או להביא את דודו טופז לשחק דמות של סוכן שמזיין דוגמניות, ללהק סטנדאפיסט כמו יונתן ברק לדרמה 'משמורת' זה מעניין ומאתגר. זה לא ליהוק שלי וכל הכבוד למי שעשה את זה".

מה המסקנות שלך מהעונה הראשונה?

"בכנות? כשמוצר כל כך מצליח ויש פידבקים כל כך חיוביים המחשבה היא רק איך לא לרדת מהסטנדרטים האלה. אם לדבר מעולם המוזיקה, סינדרום האלבום השני. אני מקווה שזה לא יקרה בהישרדות 2, אני עושה את כל המאמצים לוודא שזה לא יקרה, בגלל ההיענות המדהימה וחסרת התקדים שיש אני משוכנע שאני אצליח".

איך אתה מתמודד עם בלת"מים?

"ב'הישרדות' נפלה לנו מתמודדת רגע לפני הטיסה לצילומים בקאריביים, כי היא חשפה את עצמה לתקשורת, זה לא דבר פשוט להתמודד אחרי שהאנשים האלה עוברים את כל השלבים לקראת כניסה לקאסט, מתחקיר ועד חיסונים. יש היערכות מחדש, אם דמות אחת נופלת, יושבים וחושבים ביחד עם העורכים איזו דמות להכניס במקום. חוזרים לאודישנים ורואים מי מעניין שם כתחליף".

יש לך דרך של הפקת לקחים?

"כן, כל תכנית יש לה את הייחוד שלה ואת הדמויות שמחפשים בה מראש. בריאליטי, לצורך העניין, אם יש דמויות שתפסו קצת פחות אז אתה מבין שאולי צריך לשנות קו, בסדרה אלה שחקנים שנוצר סביבם פחות הייפ או שחקנים שהדמות שלהם פחות תפסה, אם זה לפרסומת אז לפי הצלחת קמפיין קודם.

"אבל אם אני שלם עם ליהוק, אז זה לא משנה. יש הרבה ביקורת על 'הדוגמניות 3', אני חושב שהבנות שם מדהימות, הלכנו שם על קו של בנות שהן הרבה יותר יפות. הסיבה שהסדרה לא תפסה היא בגלל שהישרדות טרפה את כל הקלפים. שום דבר אחר לא הצליח השנה. 'קרב סכינים', שהעונה השניה שלהם בעיניי היא מדהימה, לא מתרוממת כמו העונה הראשונה. אין זכות קיום לשום דבר כרגע בטלוויזיה הישראלית חוץ מהישרדות. לא טלנובלות, לא דרמות, לא ריאליטי אחר, לא שעשועונים, בנוף של הטלוויזיה הישראלית היום יש רק 'הישרדות'. ביום שאחרי 'הישרדות' יש פרוייקט שליהקתי בשם 'היפה והגאון' אני חושב שהוא יהיה מדהים. אם הוא ישווק נכון תהיה היסטריה".

ממוני מושונוב ועד דנה פרידר

מה ההבדל בין ליהוק לסדרה לבין ליהוק לריאליטי?

"לסדרת דרמה אתה חייב שחקנים שיוכלו להחזיק הרבה סצנות, שחקנים עם איכויות משחק ובשנים האחרונות גם כאלה שיכולים להחזיק שער ב '7 ימים' כדי לקדם את הסדרה. בריאליטי כל האתגר והכיף הוא בלמצוא את האנשים הרגילים והאנונימיים. זה תלוי בפורמט, למשל בשביל 'הדוגמניות' צריך בחורות יפות, אבל ב 'הבלוק', שזה ריאליטי לשיפוץ בתים שישודר בערוץ 10, אנחנו מחפשים אנשים שהיום-יום שלהם רגיל. מקבלנים ועד אדריכלים, או סתם אנשים עם זיקה לשיפוץ".

מי נבחרת החלומות שלך?

"מוני מושונוב, שחקן שמעולם לא עשה אצלי אודישן ומעולם לא יצא לנו לשתף פעולה וכשאני רואה אותו לידי אני עדיין מתרגש כמו הילד שראה זהו-זה. אני מעריץ אותו. שרון אלכסנדר, כמה שאומרים 'כמה טלנובלות האיש הזה עוד יעשה' אני חושב שהוא זיקית. כל דמות שאתה מכניס אותו הוא נותן עבודה מדהימה. אלי אלטוניו בעיניי הוא הבטחה אדירה. שחקנית שלצערי לא יצא לי עדיין ללהק אבל בפעמים שנפגשנו היא השאירה עליי רושם אדיר זו עידית טפרסון.

"שחקנית צעירה מאוד, אבל שבעיניי היא תדובר פה עוד רבות בשנים הבאות, היא מדהימה ותענוג לעבוד איתה זו עפרי פרישקולניק. בכיוון אחר לגמרי אז גם לראות ילדה כמו דנה פרידר שהיא לא מוגדרת כשחקנית אבל לראות ילדה כזאת שהכרתי כשהיא באה לאודישנים לאקזיט בתור רקדנית, פתאום לראות את הילדה הזאת מחזיקה תפקיד ועושה דמות שהילדים בארץ חולים עליה זה גם סוג של תחושת גאווה. מי היה מאמין שדנה פרידר תהיה באותה רשימה עם מוני מושונוב".

יש ליהוק שאתה מתחרט עליו?

"אני חושב שב 'דוגמניות 3' יכולתי להתעקש ולהכניס יותר דמויות של ריאליטי, דמויות יותר מעניינות מבחינת הז'אנר, מבחינת סינקים טלוויזיוניים. הלכתי יחד עם הקו של בית ההפקה שחיפש בנות מאוד יפות אבל במבט לאחור אני חושב שאם הייתה שם איזו מישל לורי מהעונה השנייה העונה הייתה נראית אחרת".

למה חצית את הקווים מסוכן למלהק?

"הייתי סוכן כמה שנים ארוכות וטובות, האמת שייצגתי את הדוגמניות הגדולות ביותר והמצליחות ביותר בישראל ובאיזשהו שלב קצת מיציתי את העניין הזה בגלל שייצגתי את יעל גולדמן ומלי לוי היו לי קשרים טובים עם אורי דיקשטיין - המפיק הראשי של שמיים, והוא הציע לי ללהק את אקזיט, פתאום גיליתי שאני מאוד אוהב לעשות את זה וככה הדברים התגלגלו. למרות שלהיות סוכן בלי שום ספק זה משתלם כלכלית יותר, יותר מעייף לדחוף אנשים לאודישנים ולחזור לשחקנים עם תשובה למה קיבלת או לא קיבלת את התפקיד מאשר להיות זה שמקבל את השיחות מהסוכנים 'מה עם השחקן שלי'. אני די מרוצה מהבחירה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully