וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוכר

ענת קם

19.5.2008 / 7:05

רדיו 99 במכתב לרשות השניה: "לא נמצאה שום סיבה או עילה משפטית, המחייבת שינוי בהרכב בעלי המניות בתחנה"

היועץ המשפטי של רדיו 99, עו"ד רון גזית, העביר אמש תגובה לרשות השנייה בהמשך למכתב ההבהרות שהרשות שלחה לאחרונה בעניין מעורבותו של בעל התחנה ארקדי גאידמק בהקמת מפלגת צדק חברתי. במכתבו טוען גזית כי לא נמצאה שום סיבה או עילה משפטית, המחייבת שינוי בהרכב בעלי המניות ברדיו 99, וכי אין כל חשש, כפי שניסתה הרשות להציג בפנייתה.

מפלגת צדק חברתי, שבראשה כאמור ארקדי גאידמק, הבעלים של רדיו 99, נערכת להתמודדות בעשרות רשויות בבחירות המקומיות. לאחרונה אף פרשו שלושה מחברי הכנסת של סיעת הגימלאים והקימו את סיעת צדק חברתי בכנסת. על פי חוק הרשות השנייה, "ועדת המכרזים של הרשות (להפעלת תחנות טלוויזיה או רדיו) תפסול משתתף במכרז, אם לפי דעתה המשתתף הוא מפלגה או נציג או שלוח של מפלגה או של גוף אחר, שלדעת הוועדה עלול להשתמש בשידורים לקידום המטרות המיוחדות של המפלגה או הגוף האמור". האיסור בחוק מתייחס ישירות לחברה שמפעילה את השידורים. בתחילת השנה פורסם בעיתון הארץ כי ברשות השנייה מתלבטים אם העובדה שבעל השליטה בחברה הוא פעיל פוליטי, כמו במקרה של גאידמק, יש בה כדי להפוך גם את החברה שלו לצבועה פוליטית וכתוצאה מכך לפסולה מלהחזיק בזיכיון שידור.

במכתבו של גזית צוין בין היתר: "מדינת ישראל אינה חריגה בעולם המערבי - במדינות רבות אין כל הגבלות שהן על אחזקותיהם של גופים בעלי זיקה פוליטית באמצעי התקשורת. אחת הדוגמאות הידועות לכך היא מר בלומברג, ראש עיריית ניו יורק כיום, המחזיק בחברת תקשורת ענפה הכוללת שידורי רדיו וטלוויזיה, חדשותיים, לרבות בעיר ניו יורק עצמה".

הרשות השנייה מסרה בתגובה: "קיבלנו הבוקר את תשובתו של עורך הדין רון גזית מטעם רדיו 99. הרשות לומדת את התגובה. בקרוב תוגש חוות דעת משפטית למועצה בעניין השלכות מעורבותו הפוליטית של מר גידאמק על אחזקותיו ברדיו אזורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully