וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות בכלא?

עדי דברת

19.5.2008 / 19:25

מה עם חוק שירות הציבור? מושיק ליפץ מסתכן במאסר ובקנס עקב קבלת רכב בתמורה להשתתפותו בקמפיין ללנדרובר

מושיק ליפץ - המתחרה לשעבר ב"הישרדות" - מסתכן במאסר ובקנס עקב קבלת רכב שטח לנדרובר כתמורה על השתתפותו בקמפיין ללנדרובר - כך אמרה היום ל-TheMarker עו"ד רונית אמיר-יניב, שותפה במשרד עורכי הדין יגאל ארנון המטפלת גם בייעוץ לתורמים ולמועמדים לפריימריז, לכנסת ולרשויות.

לדבריה, ליפץ עובר לכאורה על חוק שירות הציבור (מתנות) מתוקף היותו ראש מועצת סביון: "ליפץ היה איש ציבור כבר כשכיהן כחבר במועצת סביון ועל אחת כמה וכמה כיום, כשהוא מכהן כראש המועצה. חוק שירות הציבור (מתנות) קובע גבולות מאוד ברורים, לפיהם איש ציבור לא רשאי לקבל מתנות - אלא אם היו אלה מתנות קלות ערך. בוודאי שלנדרובר בשווי חצי מיליון שקל אינו מתנה קלת ערך.

"הפרת החוק הספציפי הזה מעלה לכאורה חשד של טובת הנאה המגיעה עד לכדי שוחד. כך, אם למשל מחר עיריית סביון תחליט לצאת במכרז רכבים לחברי המועצה או כל פעילות אחרת - יש לליפץ לכאורה אינטרס לקדם את האינטרסים של לנדרובר. החשש יהיה שבכל פעם שדרכו תצטלב תהיה לו העדפה לקדם את האינטרסים של החברה. אני לא רואה שום אפשרות - בהיותו חבר מועצה - לקבל מתנה כזו. בנוסף, במקום להתעסק בתפקידו כראש מועצה הוא מתעסק במשהו שהוא לא לרווחת התושבים". על הסנקציות שיכולות לנבוע מהפרת החוק אמרה עו"ד אמיר-יניב כי ההפרה יכולה לגרור עונש של מאסר וקנס.

מושיק ליפץ מסר בתגובה: "במהלך הטיול לירדן - לנדרובר ביקשו ממני להצטלם למודעות והסכמתי לכך. כל זה היה עוד לפני שהייתי ראש המועצה. כשהתמנתי לראשות המועצה נפגשתי עם היועץ המשפטי של סביון ועשיתי גילוי נאות על כל ההתחייבויות הקודמות שהיו לי. אמרו לי שיש לי חצי שנה להמשיך ולסיים את כל ההתחייבויות. כמובן שאעמוד בדרישות החוק".

לדברי אמיר-יניב, ליפץ לא עבר על החוק במידה וקיבל היתר מראש ובלבד שאכן היה מגוף מקובל כמו נציבות שירות המדינה או היועץ המשפטי לממשלה: "על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לעובדי ציבור בדבר הימנעות מניגוד עניינים - אפשר להגיש פנייה בכתב לנציבות שירות המדינה או ליועץ המשפטי לממשלה בה אתה מבקש היתר. גם בחוק שירות הציבור יש אפשרות לפנות בכתב ולקבל רשות".

מושיק ליפץ נבחר לפני כשבועיים לכהן כראש מועצת סביון - לאחר שרוממיה הלוי סגל, ראש המועצה הקודם, נפטר. ליפץ, שכיהן עוד קודם לכן כחבר המועצה, נבחר על ידי חברי המועצה ויכהן בתפקיד לפחות עד הבחירות הקרובות בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully