וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת: שקיפות בדו"חות תפגע בסודות מסחריים שלנו

עדי דברת

28.5.2008 / 8:44

הרשות השנייה: נתעקש שהחלטתנו לשקיפות בנושא העמלות תבוצע בדו"חות הכספיים של הזכיינים כבר השנה

זכייניות ערוץ 2 מתנגדות לשקיפות שדורשת מהן הרשות השנייה בדיווח על העמלות שהן משלמות למשרדי הפרסום. קשת העבירה מכתב לרשות השנייה וביקשה מהרשות להבהיר אם בכוונתה לפרסם בציבור את המידע שיימסר לה. קשת אף מעוניינת לדעת מה יקרה במצב שבו הרשות השנייה תידרש למסור את הפרטים לפי דרישה בהתאם לחוק חופש המידע: מצב כזה, טוענת קשת, יפגע בסודותיה המסחריים.

גם זכיינית ערוץ 2 רשת, שכבר הביעה בעבר את עמדתה כי נתונים מסוג זה הם יחסים חסויים בין גוף מסחרי ללקוח, העבירה מכתב לרשות השנייה עם בקשות להבהרות ותיקונים באופן הדיווח.

הרשות השנייה אישרה מסמך חדש שישמש להגשת הדו"חות של הזכייניות, שהוכן בשיתוף דרור שטרום, יו"ר הרשות להגבלים עסקיים לשעבר, שבדק עבור הרשות את הנושא. בהתאם למסמך החדש, הזכייניות יפרטו בדו"חות שהן מגישות לרשות מהן העמלות, עמלות היתר וההנחות שנתנו למשרדי הפרסום. עד כה לא היתה שקיפות בדו"חות השנתיים והזכייניות לא פירטו את העמלות שהן משלמות למשרדי הפרסום ואת סכומיהן. עוד קבעה הרשות השנייה כי לא תכיר בעמלות שמשלמות זכייניות הטלוויזיה למשרדי הפרסום אם הן לא יעוגנו בחוזה כתוב, המפרט גם את גובהן. עבור הזכייניות הכרה בעמלות ששולמו למשרדי הפרסום היא משמעותית ביותר, שכן התמלוגים שהן מחויבות להפריש למדינה נגזרים מסך הכנסותיהן בהפחתת העמלות ששילמו.

מקשת נמסר בתגובה: "בשלב זה קשת מבקשת הבהרות ואת עמדת הרשות בנוגע לפרסום המידע, שהוא בבחינת מידע רגיש המהווה סוד מסחרי". מרשת נמסר בתגובה: "אין חדש בעמדתנו בעניין".

יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, מסרה: "מועצת הרשות השנייה תתעקש שהחלטתה לגבי שקיפות בנושא העמלות תבוצע בדו"חות הכספיים של הזכיינים כבר השנה. הטלתי על מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ויו"ר ועדת הכספים, רחל פרימור, לשמוע את ההערות הטכניות של הזכייניות לגבי דרכי הדיווח".

לפני כשישה חודשים אישרה הרשות השנייה את דו"ח שטרום, שבחן את רמת העמלות המשולמות בתעשיית הפרסום לאור דרישת הרשות השנייה לגלות כמה משלמות הזכייניות למשרדי הפרסום. זאת, על רקע הבקשה של רשת, קשת וערוץ 10 לקבל הקלות בהוצאה על תוכן, בטענה כי הן לא מרוויחות מספיק.

בדיקת שטרום העלתה כי רמת העמלות שמשלמות הזכייניות למשרדי הפרסום היא כ-30% מסך תקציבי הפרסום. מועצת הרשות השנייה דנה בדו"ח והחליטה כי תתקיים שקיפות מלאה בין הזכיינים לבין הרשות. המועצה החליטה כי את מנגנון השקיפות יסדירו מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, ויו"ר ועדת הכספים רחל פרימור.

עוד החליטה המועצה כי היא שומרת לעצמה את האפשרות לקבוע רף מקסימלי להכרה בעמלות היתר, כפי שהיה נהוג עד 2000. שאלת הרף תיבחן באמצע 2008, ועד אז תיתן הרשות לשוק להתנהל עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully