וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי קארד בדרך למקאן אריקסון

עדי דברת

28.5.2008 / 15:48

החברה תחתום בקרוב על הסכם לניהול תקציב הפרסום על ידי מקאן במקום פובליסיס אריאלי. טרם נשלחה הודעה רשמית למשרד

לאומי קארד בדרך לחתום על הסכם, לפיו תקציב הפרסום של החברה יעבור להיות מטופל אצל מקאן אריקסון במקום אצל פובליסיס אריאלי. גורמים המקורבים לחברה אמרו היום ל-TheMarker כי הצדדים כבר הגיעו להסכמה אך טרם חתמו רשמית על מסמך או הודיעו לפובליסיס אריאלי את הבשורה. בנוסף נאמר ל-TheMarker כי עזיבת פובליסיס אריאלי נובעת משתי סיבות: היחלשותו של משרד הפרסום בחודשים האחרונים עקב חוסר במנכ"ל קבוע, ומינוי יאיר גלר ומשה נסיס, בעלי משרד הפרסום גלר נסיס, ליו"ר חברת האחזקות של קבוצת פובליסיס בארץ.

כחלק ממינוי זה גברה מעורבותם של השניים בתקציבי פובליסיס אריאלי. דבר זה יצר, לדברי אותו גורם, ניגוד עניינים, שכן גלר נסיס מטפלים בתקציב המתחרה של ויזה כ.א.ל.. אותו גורם מסר כי יאיר גלר אף נפגש מספר פעמים עם לאומי קארד במטרה לשכנע אותם, כי תפקידו כיו"ר קבוצת האחזקות של פובליסיס לא יפגע בלאומי קארד או יהווה ניגוד עניינים אך ללא הצלחה.

עזיבת לאומי קארד את פובליסיס אריאלי לא מהווה דבר של מה בכך. משרד הפרסום מטפל בלאומי כבר כ-30 שנה. בתחילה טיפל פובליסיס אריאלי בחלקו הגדול של התקציב ביחד עם מקאן אריקסון. לפני ארבע שנים הוחלט על החלפת התקציבים בין מקאן אריקסון לפובליסיס אריאלי, מה שהפך את מקאן אריקסון למטפל בחלקו הארי של התקציב.

לפני פחות משנה הצטרף באומן בר ריבנאי למערך הפרסום של הבנק כשזכה בתקציב הפרסום של בנק לאומי למשכנתאות. אריאלי פובליסיס, שטיפל עד אז בתקציב, כלל לא השתתף במכרז. מלאומי קארד נמסר בתגובה: "במסגרת בחינת האסטרטגיה השנתית של לאומי קארד, נבחן בימים אלה גם משרד פרסום חדש. טרם התקבלה החלטה בנושא".

תקציב הפרסום של קבוצת בנק לאומי עד כה ב-2008 עמד על כ-6.3 מיליון דולר. מתוכם 3 מיליון דולר למקאן אריקסון, 2.3 מיליון דולר לפובליסיס אריאלי ומיליון דולר לבאומן בר ריבנאי (הערכה לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום). תקציב הפרסום של קבוצת בנק לאומי ב-2007 עמד על כ-10 מיליון דולר. מתוכם, 5.5 מיליון דולר למקאן אריקסון, כ-3.5 מיליון דולר לפובליסיס אריאלי ומיליון דולר לבאומן בר ריבנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully