וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור - משכורות יוני בסימן שאלה

ענת קם

29.5.2008 / 14:44

ועדת הכספים של מליאת רשות השידור התכנסה לישיבה דחופה כדי לדון במצבו החמור של תקציב הרשות לשנת 2008

ועדת הכספים של מליאת רשות השידור התכנסה היום לישיבה דחופה שלא מן המניין, בהשתתפות יושב ראש הרשות משה גביש וגורמי הנהלה נוספים על מנת לדון במצבו החמור של תקציב הרשות לשנת 2008. הרשות נקלעה לאחרונה למצב כספי קשה במיוחד לאחר שנדרשה להחזיר את ההלוואות שניתנו לה על ידי משרד האוצר מאחר שלא הושגה התקדמות בדיוני הרפורמה.

בנוסף, חוקים שונים שנועדו להגדיל את הכנסות הרשות מהאגרה, כמו הצעת החוק להקפאת הירידה בסכום האגרה הנגבה מדי שנה וכן חוקים שאמרו לסייע באכיפת התשלום, לא עברו עדיין והרשות ממשיכה להפסיד. תכנית הקיצוץ בשעות הנוספות, שהוקפאה על ידי בית הדין לעבודה לבקשת ההסתדרות, מוקפאת לפחות לשלושת השבועות הקרובים. בית הדין אמור היה לקבל החלטה בנושא לפני יומיים אך דחה את ההחלטה וחייב את ההסתדרות והנהלת רשות השידור להמשיך לדון ביניהם ובינתיים אסר על הרשות לבצע צעדים כלשהם.

בשלב זה, נראה כי משכורות מאי ישולמו ביום ראשון הקרוב כסדרן, אולם עלולה להיווצר בעיה עם תשלום משכורות יוני. המצב כעת חמור מבעבר, מאחר שלא נראה כי האוצר ייתן מענקים נוספים לרשות משום שאינה עומדת בתנאים המוצבים לה. ביום שני הקרוב יתכנס הועד המנהל של הרשות ויקבל החלטות על פי ההצעות שתגיש הנהלת הרשות לקביעת סדרי העדיפויות. אחת האפשרויות העומדות בפני הרשות היא להפסקי לחלוטין את ההפקות המתבצעות כרגע ולעבוד לשידורים חוזרים בלבד.

חיקה גינוסר, יושב ראש אגודת העיתונאים של רשות השידור: "הרשות קיבלה הלוואה מהאוצר וכמו כל הלוואה, היא נדרשה להחזיר אותה. אין לזה קשר להתקדמות שיש או אין ברפורמה, ודווקא במשא ומתן עם ההנהלה יש התקדמויות משמעותיות וטובות. הבעיה של הרשות היא שמשרד האוצר לא מוכן להעמיד את הסכום הנדרש למימוש הרפורמה, מצד אחד לוקח חזרה את הכסף שלו ומצד שני לא מאפשר את מימוש הצעדים הנדרשים. כמובן שאם נתבקש נסייע לרשות ככל הניתן כפי שעזרנו בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully