וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחל בתך הקטנה

ענת קם

2.6.2008 / 0:02

ועדת תורג'מן ממליצה לגבות מערוץ 10 103 מיליון שקל בגין אי עמידה במחויבויות. היוצרים: חובות הערוץ הם כישלון של הרשות השניה כרגולטור

ועדת תורג'מן שמונתה על ידי מועצת הרשות השנייה לבחינת עמידת ערוץ 10 במחויבויותיו הציגה היום את המלצותיה. הועדה, בראשות חברת המועצה רחל תורג'מן, ממליצה לגבות מערוץ 10 103 מיליון שקל בגין אי עמידה במחויבויות תוכן ותשלומים אחרים. במקביל, המליצה הועדה להאריך את זיכיון הערוץ בשנתיים, עד לינואר 2012, על מנת שיוכל להשלים את כל מחויבויות התוכן. המלצות הועדה טעונות אישור מועצת הרשות.

על פי דו"ח הועדה, ערוץ 10 נדרש להחזיר חוב של ששים מיליון שקלים בתחום התוכן, קרי להפיק עד 2012 הפקות בסכום זה, בנוסף לסכום הבסיסי בו הוא חייב לעמוד מדי שנה. בנוסף, נדרש הערוץ לתמוך בקולנוע הישראלי בסכום של 20 מיליון שקל. על פי דרישות הרשות השנייה, על כל זכיין להעביר מדי שנה ארבעה מיליון שקלים לטובת הקולנוע הישראלי. ערוץ 10 הגיש חוות דעת משפטית לפיה הוא אינו נדרש לשלם סכום זה מאחר שהוא בקשיים כלכליים. ועדת תורג'מן דחתה את חוות הדעת והחליטה לחייב את הערוץ בסכום הנדרש, משנת 2004 ועד היום.

כמו כן, לערוץ חובות שאינם מתחום התוכן, בהם עשרים מיליון שקלים עבור דמי זיכיון וכמיליון שקלים דמי תמלוגים, אשר נגבים מהערוץ על ידי הרשות השנייה ומועברים למשרד האוצר.

ארגוני היוצרים תקפו אמש את המלצות הועדה. נפתלי גליקסברג, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים: "המילים הראשונות של הדו"ח היו צריכות להיות 'חטאנו ופשענו כרגולטורים שבמשך שנים איננו עושים את עבודתנו נאמנה ואיננו אוכפים על הזכיינים לעשות את אשר הם מחויבים לו'. באחריותה של המועצה עומדת העובדה כי במהלך השנים 2004-2006 צבר הערוץ חובות בגובה של 80 מיליון שקל (!!!) בתחומי הדרמה והתעודה בלבד. גם אם ערוץ 10 יחתום מחר בבוקר על הסכמי פיתוח והפקה לסכומים אלו, כ-120 שעות שידור, היצירות תגענה אל המסך רק תוך שנתיים שלוש, מעבר לתום תקופה הזיכיון הראשונה, 2010 זאת בניגוד לחוק.

"צר לנו כי רק בעקבות עתירתנו לבג"צ החלה הרשות לנער את האבק ולנסות לפעול כרגולטור. אנו קוראים למועצת הרשות השניה להשתמש בהסכמי היוצרים עם הזכיינים כבסיס לחקיקה מחודשת, להסדרת השוק ולרגולציה בת תוקף".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: " טרם קיבלנו את הדו"ח ולכן איננו יכולים להגיב עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully