וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת תורג'מן מבטיחה את קיום המנגנון"

ענת קם

4.6.2008 / 17:21

מנכ"ל ערוץ 10 תוקף את החלטות הועדה שהחליטה לגבות מהערוץ 103 מליון שקל: הרגולציה שהופעלה על הערוץ אינה תואמת את המציאות

מנכ"ל ערוץ 10 מודי פרידמן הגיב היום למסקנות ועדת תורג'מן ולהמלצותיה: "במקום לאמץ את הפתרון, שמקובל על כל איגודי היוצרים, אימצה הועדה את עמדת הפקידים והעדיפה מציאות מדומה שמבטיחה את קיום המנגנון. ועדת תורג'מן מחמיצה הזדמנות היסטורית לפתור את הכשל הרגולטורי שכפה הפסדים על השוק ומסקנותיה יפגעו בתחרות.

הועדה המליצה בתחילת השבוע לגבות מהערוץ 103 מליון שקלים, שיתבטאו בסכומים שיושקעו בהפקות וכן בכסף שיועבר לרשות השנייה. עוד המליצה הועדה על הארכת הזיכיון של הערוץ עד שנת 2012.

היום תוקף מנכ"ל הערוץ את מסקנות הועדה ומדגיש כי בהפקות הערוץ הושקעו למעלה ממיליארד שקלים והתחרות מול ערוץ 2 היא לטובת הציבור הישראלי. לדבריו, הרגולציה שהופעלה על הערוץ אינה תואמת את המציאות, הטילה על ערוץ 10 מחויבויות הגדולות מהכנסותיו, העריכה את גודלו של שוק הפרסום באופן מוטעה ועוד. עוד טוען פרידמן כי המטרות המרכזיות שעמדו לנגד מדינת ישראל בבואה לפתוח ערוץ מסחרי נוסף הושגו, אולם במחיר של הפסדי עתק לבעלי המניות של למעלה ממיליארד שקלים.

מהרשות השניה נמסר: "דו"ח תורג'מן יוצג מחר לחברי ועדת אד הוק לנושא בדיקת עמידת ערוץ 10 במחויבויות . לאחר אישורו יובא לאישור מועצת הרשות השנייה". בכיר ברשות השניה אמר לוואלה! ברנז'ה: "אין לקשור בין חובות ערוץ 10 והסדרת פעולתו הנוכחית עד תום תקופת הזיכיון הראשונה לבין הצעת היוצרים. זו הסחה שעלולה להוביל לנטילת זיכיון ו/או פגיעה בשידורי הערוץ. יש הכרח לבחון את מחוייבויות הערוץ ואופן השלמת החוסרים בנפרד. הצעת היוצרים נבחנת בימים אלו על ידי הרשות השנייה ביחס לעתיד לגבי כלל הערוצים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully