וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים להקזת דם קולקטיבית?

ענת קם

10.6.2008 / 18:22

איגודי היוצרים תוקפים במכתב לרשות השניה את תגובת הרשות להסכמים שנחתמו בינם לבין הזכייניות: "מדובר במבחן האחרון של הרשות"

איגודי היוצרים שלחו בשבוע שעבר מכתב ליושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, חבר הכנסת גלעד ארדן ולראשי מועצת הרשות השנייה. במכתבם מבקשים היוצרים מהרשות לאמץ את ההסכמים שנחתמו בינם לבין הזכיינים, לאכוף אותם ולבצע את שינויי החקיקה הנדרשים על מנת שההסכמים יעוגנו בחוק.

היוצרים תוקפים את תגובת הרשות השנייה למשא ומתן שהתקיים בין איגודי היוצרים והזכיינים וההסכמים שנחתמו לבסוף בין הצדדים: "לצערנו, מיד לאחר הצגת ההסכמים בפני הרגולטור, בחר מנכ"ל הרשות השניה לפתוח בקמפיין שלילי כנגדם וכנגדנו, הכולל הדלפות והשמצות בתקשורת, וזאת במקום להחליט על אימוצם והחלה מיידית של יישומם. כתגובה ישירה לכך, אנו עדים כיצד הרגולטור, הזכיינים, וועדת הכלכלה, נערכים שוב להקזת דם קולקטיבית, אם לא לומר מלחמת כל בכל, כאשר לנו ברור כי הדם אשר יוקז הוא דמנו".

בהמשך כותבים היוצרים כי במידה והרשות השנייה לא תשים לנגד עיניה את חובתה הציבורית היא תשא באחריות לפגיעה העתידית ביצירה הישראלית. קבלת ההסכמים הוגדרה על ידי היוצרים כמבחן האחרון של הרשות כאחראית על האיזון בין מחויבויות התוכן והאינטרס הציבורי ובין היכולות הכלכליות של הזכיינים. בסיכום המכתב נכתב: "זכרו כי העומד מן הצד ומסרב להאמין למראה ההיסטוריה השועטת קדימה, נותר מאחור נשכח, לא רלוונטי ומאבק את זכותו להתקיים".

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה אמר בתגובה למכתב: "עניינה של הרשות השנייה הוא להסדיר מחוייבויות הזכיין ישראל 10 בהתאם לחוק, לכללים ולהחלטות מועצת הרשות השנייה. כידוע, הרשות בוחנת בימים אלו סוגיות שונות במלאות שנתיים למכרז ערוץ 2 ובכלל זה הצעות של ראשי איגודים מקצועיים שונים, תוך הסתכלות רחבה אחראית ושקופה כלפי השוק כולו והציבור. מוזר שעמדתם של ראשי האיגודים אינה מבוססת על עובדות ולכן הם עלולים לשפוך את התינוק עם המים".

ממועצת הרשות השנייה נמסר:" אנחנו ממשיכים לכבד את איגודי היוצרים ורואים עצמנו שותפים יחד איתם לחיזוק שוק היצירה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully